"Не ме докосвай", игрален дебют на румънската режисьорка Адина Пинтили, е копродукция между Румъния, Германия, Чехия, България и Франция

Филм с българско участие спечели "Златната мечка" на 68-ия кинофестивал в Берлин. Журито, председателствано от германския режисьор Том Тиквер ("Бягай, Лола", сериала "Берлински Вавилон"), даде най-голямата награда от тазгодишния Берлинале на румънската режисьорка Адина Пинтилие и нейния игрален дебют "Не ме докосвай" / Touch Me Not.

Определяна от авторката си като "изследване на интимността", противоречивата документална драма е копродукция между Румъния, Германия, Чехия, България и Франция.

Копродуцент от наша страна е Мартичка Божилова ("Агитпроп") с подкрепата на Националния филмов център, но българското участие не се изчерпва с това - музиката е на Иво Паунов, а в актьорския състав са Георги Налджиев и Ирмена Чичикова ("Аз съм ти", "Виктория"), която беше на премиерата в германската столица, година след като по червения килим там мина друга млада родна актриса, Анжела Недялкова.

Фестивалът беше закрит с българския "Ага" на Милко Лазаров, а филмът от откриването - американската анимация Isle of Dogs, донесе на Уес Андерсън "Сребърна мечка" за режисура.

Пинтилие е гостувала у нас преди години като член на журито в документалния конкурс на 13-ия София филм фест, а "Не ме докосвай" идва тук още другия месец (с БГ премиера на 14 март в кино "Одеон"), когато участва в балканския конкурс на 22-рия София филм фест. Сред конкурентите му са родните кинохитове "Възвишение" и "Вездесъщият", в който също играе Ирмена Чичикова.

Сюжетът:

Години наред Лаура работи в една и съща фабрика за манекени. Тя наблюдава личния живот на другите хора, а нейният сякаш е спрял. Плаща, за да я докосват, и наема млади момчета, за да си създаде илюзия за интимност.

Тудор е актьор, който изкарва пари като масажист. Той желае една жена, но тя отхвърля опитите му за сближаване. Следи я, задовoлявайки се с възможността да докосва предметите и местата, на които тя е била.

И Пол е актьор, но се намира в нефункционираща връзка...

Двучасовата лента вече предизвика сравнения със скандалния "Нимфоманка" на Ларс фон Триер заради изобилната голота. Границите на срамното не са деликатно размити, а целенасочено разрушени, пише за "Не ме докосвай" германската агенция ДПА.

Фотогалерия: Скандалните плакати на "Нимфоманка"

Под заглавие "Копродукция с БГ участие стресна публиката с прекалено много секс" в. "Монитор" цитира и "Билд". Германският вестник съобщава, че някои зрители били втрещени от количеството голота и секс, които се стоварили върху тях от екрана, и на талази напуснали салона; онези, които останали обаче, дълго и гръмко ръкопляскали по време на финалните надписи.

Режисьорката дебютантка съзерцава различни хора по време на техните разнообразни сексуални практики, а редуването на игрални и документални сцени въздейства подобно на психотерапевтична лабораторна подредба, твърди изданието.

При фикцията човек има предпазна мрежа, докато тя и екипът й не са имали такава, защото работили автентично и са опитали да изградят отношенията между хората, обясни Адина Пинтилие на пресконференцията. По думите всички участници в продукцията "наистина са отворили душите си".