1. диети
  2. Рецепти
  3. Био
  4. болести

Най-ново

За bulevard.bg

виж още

Най-ново

COVID-19 още е тук, но без извънредна епидемична обстановка
COVID-19 още е тук, но без извънредна епидемична обстановка

Популярно

здравно болести

Парацетамолът влияе дотолкова на психиката, че е в състояние да промени характера ни
Хапчета

  • Седем храни, които пазят от обезводняване
    Greypfrut

    Грейпфрут

    В летните горещини може да хидратираме организма не само с вода, а и със сочни храни, които съдържат 80-90% вода

    От години се повтаря, че за да сме здрави и да не се обезводни организмът, трябва да се пият по осем чаши вода на ден. Храненето обаче също е основен фактор за хидратацията. Приблизително 20% от дневния прием на вода идва от твърдите храни, особено плодове и зеленчуци! Ето седемте най-препоръчвани против дехидратация:

    Краставици

    Тези хрупкави зеленчуци имат най-високо съдържание на вода от твърдите храни - цели 95%. В краставицата се намират също известно количество фибри и витамин C. 

    Виж още: Лечебните свойства на краставицата

    Зелени пиперки

    Тези хидратиращи зеленчуци съдържат 93,9% вода, ... прочети още


  • Пет летни манджи с нещо зелено
    Salata tabule

    Салата табуле

    С магданоз, зелен боб, краставици, зелен лук - по идея и рецепти от Kulinaria.bg

    Кой казва, че зелениите присъстват в менюто ни само през пролетта? Ето няколко "зелени" кулинарни рецепти, подходящи и за летния сезон.

    Салата табуле

    Продукти: сол на вкус, 1 домат (розов), 1 ч.л. лимонов сок (на вкус), 100 г булгур, 3 връзки магданоз.

    Начин на приготвяне: Накисваме булгура във вода за около два часа. Измиваме и нарязваме на много ситно магданоза и домата. 

    Слагаме продуктите в голяма купа, добавяме лимоновия сок и сол на вкус и разбъркваме много добре. Сервираме салатата, по желание гарнирана с лимон.

    Виж още в Kulinaria.bg: Салата от магданоз с булгур и нар

    Печени пълнени картофи със ... прочети още

  • | 2 Коментара
    В кои плодове има най-малко захари (и къде са най-много!)
    Zdravoslovna zakuska

    Здравословна закуска

    Можете ли да познаете към коя от двете групи спадат черешите, ягодите, мангото?

    Когато пресмятаме консумацията на захар за деня, е добре да имаме предвид и плодовете, които включваме в дневното си меню. Плодовата захар (фруктозата) е по-полезна, но и с нея не бива да се прекалява.

    Знаете ли например, че в едно сурово цяло авокадо има едва 1 г захар и много здравословни мазнини, които ще ви заситят?

    Сред плодовете с най-ниско съдържание на захар са още: 

    - Боровинки
    Консумирайте ги целогодишно - в една чаша пресен плод се съдържат само около 4 г захар.

    - Малини
    Проверена съставка на смутита и плодови шейкове, малините добавят само 5 г захар на ... прочети още

Tози сайт използва "Бисквитки". Научи повече Приемам

Моля, запознайте се с нашите Общи условия и Политика за поверителност