1. диети
  2. Рецепти
  3. Био
  4. болести

Най-ново

За bulevard.bg

виж още

Най-ново

Vraybg.com: 9 предимства на дифузерите за етерични масла
Vraybg.com: 9 предимства на дифузерите за етерични масла

Популярно

здравно диети

В кои плодове има най-малко захари (и къде са най-много!)
Здравословна закуска

  • Шипката - царицата на есента
    Shipkata e vid divorastyashta roza

    Шипката е вид диворастяща роза

    В малкия плод се среща почти цялата азбука на витамините

    През есента шипките са в изобилие навсякъде. Най-голямо е съдържанието на витамин С, когато плодовете са яркочервени и твърди. В изсушено състояние плодовете на шипката могат да се съхраняват до две години, но трябва да се държат в добре затворени съдове.

    Витамини в шипката

    Шипката е не само абсолютен шампион по съдържание на витамин С (от 400 до 2000 мг на 100 г сушени плодове), но е и източник на витамин Р, или т.нар. С-комплекс. Това са различни вещества - рутин, биофлавоноиди, хесперидин и цитрин, които предпазват чувствителния към въздуха витамин С. 

    Както е известно, приемаме далеч по-малко количество от важния ... прочети още

  • | 1 Коментар
    За гроздето и здравето
    Grozde

    Грозде

    Суперплод за суперздраве

    Сочният плод съдържа цяла палитра от полезни за здравето съставки. Редовното хапване на грозде ще ви зареди със значително количество витамини А и С. Ще снабдите тялото и с разнообразни минерали - желязо, калий, калций, фосфор, цинк. В гроздето се съдържат още бета каротин, антиоксиданти, целулоза, но в него няма мазнини, натрий и холестерол.

    Препоръчително е да го хапвате с ципата и семената, защото от тях черпите фибри.

    Гроздолечение

    Ампелотерапията (гроздолечението) е алтернативен метод в медицината, който лекува не само редица заболявания, но и подобрява цялостното здраве на човек.  

    Обикновено гроздолечението трае ... прочети още

  • | 2 Коментара
    В кои плодове има най-малко захари (и къде са най-много!)
    Zdravoslovna zakuska

    Здравословна закуска

    Можете ли да познаете към коя от двете групи спадат черешите, ягодите, мангото?

    Когато пресмятаме консумацията на захар за деня, е добре да имаме предвид и плодовете, които включваме в дневното си меню. Плодовата захар (фруктозата) е по-полезна, но и с нея не бива да се прекалява.

    Знаете ли например, че в едно сурово цяло авокадо има едва 1 г захар и много здравословни мазнини, които ще ви заситят?

    Сред плодовете с най-ниско съдържание на захар са още: 

    - Боровинки
    Консумирайте ги целогодишно - в една чаша пресен плод се съдържат само около 4 г захар.

    - Малини
    Проверена съставка на смутита и плодови шейкове, малините добавят само 5 г захар на ... прочети още

Tози сайт използва "Бисквитки". Научи повече Приемам

Моля, запознайте се с нашите Общи условия и Политика за поверителност