Проучване показва, че 68% от журналистите днес работят повече, отколкото преди пет години, въпреки неадекватните технологични ресурси

Мнозинството от пишещите братя са недоволни от получаваните пресматериали и липсата на качествено съдържание за отразяване, сочи американско проучване сред гилдията.

Заради неефективните отдели за връзка с медиите във фирми, ведомства и други организации журналистите са принудени да удължават работното си време, а с това нараства и чувството им за неудовлетвореност и безсилие.

Анкетата, осъществена от платформата за разпространение на съдържание ISEBOX.com, показват, че трудът на журналиста става все по-интензивен, а мнозинството от пиар специалистите не успяват да отговорят на нуждите му.

Според допитването, обхванало Северна Америка, 68% от журналистите имат усещането, че през последните пет години професията им става все по-трудна - в рязко противоречие с напредъка на технологиите, които би трябвало да ги улесняват.

Малко от тези нови технологии са насочени към масовото разпространение на съдържание по начин, който е централизиран и лесно достъпен за професионалистите в медийния бранш.

Резултатът е разпиляно и често недостатъчно достъпно съдържание по дадената тема. Въпреки тези препятствия, данните сочат, че 52% от журналистите създават поне пет статии на седмица, а близо 20% - и над 11 седмично.

3/4 от статиите включват и мултимедийно съдържание

При повечето теми за материали, които се разглеждат ежеседмично (поне 20, а в някои случаи и до 80), обаче няма такова - и се налага журналистът да отделя допълнително време, за да търси или обработва илюстративен материал.

Има голямо разминаване между нуждите на репортерите и начина, по който отделите за корпоративна комуникация задоволяват тези нужди, коментира Салваторе Салпиетро от ISEBOX.com.

Според него е налице нарастващ натиск за медийно отразяване от страна на пиар екипите, които обаче все още затрудняват достъпа на медиите до съдържание и създаването на журналистически материал. Ползването на FTP сървъри, имейли, сайтове с пароли или искването на заявка за достъп са все

неща, които убиват ентусиазма на пишещите

Засега най-популярният метод за доставка на мултимедийно съдържание до журналистите остава електронната поща, въпреки ограниченията за размера на прикачените файлове. В класацията следват услугата за споделяне на файлове Dropbox и изпращането на физически носители - флашки или дискове - по пощата.

80% от репортерите изразяват недоволство, че търсенето и събирането на съдържание им отнема повече от половин час. Също толкова голям процент обаче са убедени, че включването на снимки, видео или инфографики е много важно за създаването на ефектни материали, което ангажират вниманието на потребителя.

"Ако в прессъобщението не са приложени илюстрации, които да включа в статията си, работата ми по нея се затруднява. Идеалният вариант е, ако има видео. Работата ми е ограничена от крайни срокове, а

дневната ми норма е поне пет-седем статии,

като визуалното съдържание е задължително. Да губя часове наред в търсене и обработка на фирмено лого или друго мултимедийно съдържание, за да илюстрирам текста, е нещо, което не мога да си позволя в буквалния смисъл на думата", обяснява Карен Фрати, журналист на свободна практика, която често сътрудничи на Mediabistro и Huffington Post. И допълва:

"Когато всичко е прикачено, без да се налага свалянето на тромави файлове, ми се иска да разцелувам пиар колегата отсреща. Разбира се, това означава, че нараства и шансът да обърна внимание на следващия им пресрилийз."

Преди да напишат статия, 73% от авторите отделят до четири часа за проучване на темата, показва още допитването.

От ISEBOX.com са илюстрирали изводите си и с инфографика.

Източник: ISEBOX.com