По-добре в устата на хората, отколкото осъдена на безразличие - да, това е кредото, което поддържа живота на рекламата, добра или лоша.

В многото говорене, както добре знаем, се раждат и много заблуди. Стив Оленски от Business Insider се е опитал да направи точен обзор на 10 от най-големите митове за рекламата, които днес се ширят в масовото съзнание на хората, управляващи бизнес. Според него те са 10-те най-големи заблуди за рекламата. 

Дали Оленски е уцелил десетката, или има и още гледни точки, оставяме да решите сами. Но няма спор, че изброените от него митове наистина са масови.

1. Рекламата е нещо, което бизнесът ни не може да си позволи

Всъщност, много по-вероятно е бизнесът да не може си позволи да не рекламира. Освен това медиите предлагат все по-изгодни, дори безплатни възможности да се популяризира бизнеса.

2. Реклама, пиар - все едно и също!

Има значително разминаване в кариерните пътища на професионалистите в тези две полета на маркетинга. Техният фокус на работа е съвсем различен. Компания, добра в едното, не е задължително да се справя успешно и във второто.

3. Да използваш реклама е някак си неморално и некоректно към хората. Все едно да ги манипулираш. 

Това е едно от най-неверните твърдения за рекламата, защото тя попада под множество регулации - писани и неписани.

4. Фирмата ни си има достатъчно работа 

Достатъчно работа за какво? Да поддържа статуквото си? Или агресивно да расте и да се развива? Историята помни, че пазарите се променят за минути и "достатъчно работа" може да се окаже недостатъчно твърде бързо. "Достатъчно работа" никога не трябва да бъде бизнес цел.

5. Хората игнорират платените реклами

Най-вече това се твърди за света на интернет рекламирането. То обаче не може да обясни как Google стана способна да печели постоянно по 30 млрд. долара годишно от онлайн рекламни приходи.

6. Интернет рекламата е сложна

Всъщност, никога не е било по-лесно един бранд да навлезе в нея. По въпроса има все повече софтуер и информация има във виртуалното пространство.

7. Не може ефективно да се таргетира местен пазар

Преди време в това твърдение имаше основание, но днес, с наличния технологичен напредък, в който хората се разпознават по локация, насочването към регионални групи от купувачи е лесно постижимо.

8. Е-търговията е въпрос на намирането на рядко срещани технологични специалисти, за да се тревожим за нея като индустрия

Днес е по-лесно и евтино от всякога бизнесът да използва аутсорсинг, за да се сдобива с нужните технически умения, които липсват на кадрите в заобикалящия го свят.

9. Хуморът прави съобщението ни тривиално

В епохата на Хиперкинетично разстройство с нарушение на вниманието (ADHD) и 24-часовият новинарски цикъл, той често е работещият метод да накарате аудиторията да запомни посланието ви. Дори и да се намирате в индустрия, където той обикновено не е използван.

10. Репутацията на нашата индустрия е достатъчна реклама

Проблемът в тази насока на мислене е, че клиентите не са експерти от индустрията. Ако хората не чуят името на компанията или продукта ви, престижът на бранша ви сред експертите няма да е достатъчен, за да ви спаси.

Източник: manager.bg