Социологическо изследване на Virgin Pulse стига до неочаквани изводи и дава идеи как да мотивирате служителите си от поколението Y

Близо 3/4 от младите хора в трудоспособна възраст днес търсят смислена работа, която да им дава усещане за мисия. Това е един от изводите в доклада Misunderstood Millennials: How the Newest Workforce is Evolving Business (Как да разберем какво иска най-новото поколение работна ръка), изготвен от компанията на сър Ричард Брансън Virgin Pulse.

Според резултатите висока заплата и други придобивки не са единственото, което представителите на т.нар. "поколение Y" искат от работодателите си - 90% например проявяват алтруизъм и заявяват, че биха желали да използват уменията си в положителна посока. Културата на работното място е от значение за 77% от тях, които я поставят наравно с възнаграждението - или дори по-високо.

"В САЩ т.нар. millennials са най-нарастващият сегмент от работната сила

и променят начина, по който сме свикнали да работим. Младите служители карат работодателите да бъдат по-гъвкави, по-творчески настроени и по-отзивчиви спрямо нуждите на подопечните си", обяснява главният изпълнителен директо на Virgin Pulse Крис Бойс.

Според него: "Най-успешно ще се адаптират към тази промяна в нагласите на работната ръка онези фирми, които помогнат на служителите си (всички, не само на младите!) да намерят смисъл в работата си и да им осигурят гъвкавост, позволяваща по-лесен баланс между отговорностите в професионален и личен план."

Традиционния баланс между работата и личния живот,

към които се стремяха предишните поколения, вече не е такъв приоритет. Младите предпочитат да говорят за "по-добра интеграция" на професионалните отговорности в личния живот. Вместо да се затварят в рамките на всекидневието в офиса, 80% от тях оценяват като важно гъвкавото работно време и разчитат изцяло на технологиите, за да бъдат продуктивни и извън трудовата среда.

Виж още: Най-подходящите професии за поколението Y

50% от младите хора заявяват, че технологиите им помагат да работят от всяка точка, а за 80% позволяват да изпълняват задачите по-бързо.

Проучването се спира и на начините, по които работодателите могат да мотивират младите си служители и да ги ангажират по-активно. Освен здравната застраховка, стоматологичното обслужване и платеният отпуск, високо се ценят осигуровките за пенсия (88%), покриването на студентските заеми (64%) и други социални придобивки, гарантиращи благосъстояние (61%). 

Привилегировани, разсеяни, мързеливи

са само някои от етикетите, които се лепят върху поколението на новото хилядолетие. Ето още някои резултати от US проучването сред представители на най-младата възрастова група:

- 40% изпитват чувство за вина, когато излизат в почивка, а 34% работят всеки ден от отпуска си. 39% са по-стресирани в сравнение с миналата година, но 27% твърдят, че технологиите не им пречат да релаксират и да се подготвят за следващия работен ден.

- 58% ценят работа, която им дава възможност да доусъвършенстват професионалните си умения.

- 93% смятат, че е окей да изпълняват служебни ангажименти и в извънработно време, а 66% си разменят есемеси с шефа си относно работата.

- 39% са убедени, че благотворителността е кауза, която фирмата им трябва да подкрепя.