Когато започнем да се съмняваме в онзи стар лаф, че няма лоша реклама

Ако се замислим колко български реклами са ни карали да се хващаме за главата и да гледаме неразбиращо, едва ли ще стигнем до точен брой.

Често те варират от просто тъпи през нелепи и неуместни до онова ниво на липса на всякаква връзка със земята, което чак действа вдъхновяващо.

А има и едни полупрофесионални опити, които не просто се помнят, но оставят и трайни белези върху душевността на зрителя. 

Наскоро сякаш няколко подобни достижения на рекламния гений едно след друго заляха оналйн пространството.

Дали публикувани като ясна реклама, или изтекли случайно клипове, те успяха да разбунят духовете. 

Ето ги и тях:

Всичко е доброоооо.... във "Фантастикоооооооо"

Най-лошото на тази реклама не е цялата нелепост, безумният текст на песента или танците на участващите младежи. Най-лошото е мелодийката, която ти се забива в главата и с дни не преставаш да си я подпяваш.

Колкото до самата реклама, тя представлява хорово изпълнение на работещите във веригата супермаркети усмихнати млади хора, които ни убеждават, че това е най-доброто, чисто, подредено и положително място за пазаруване. А от топлата витрина можеш да си вземеш "цър-пър".

И все пак рекламното видео на магазини "Фантастико" бе свалено само дни след публикуването му, но уви, интернет не забравя и не прощава. 

"Виваком ден и нощ"

Въпреки че това е видео, предназначено изцяло за вътрешна комуникация, която да надъхва служителите да са мотивирани, иновативни и успешни, е някак наивно да се очаква, че подобен шедьовър няма да изтече за погледите на цялото интернет множество.

Във видеото виждаме надъханите топ сейлс мениджъри на компанията да говорят навсякъде по телефона. Лошото е, че всичко изглежда толкова... изкуствено, че някак няма как да не изглежда смешно и нелепо, дори и за вътрешна комуникация. 

Тайният живот на банкерите

Когато отиваме до банката, последното, за което ни пука, е дали тези, които ще ни обслужат, имат татуировки. Незнайно защо обаче една от банките, опериращи у нас, решава, че така ще си направи имиджова реклама. Вярно, тя не получи отзвука на горните две, но и на нея не ѝ спестиха обвиненията в нелепост. 

Най-усмихнатото посрещане

Гледайки рекламното видео на веригата ресторанти за бързо хранене Subway, няма как да не се запитаме две неща: 1) Това действително ли е рекламна комуникация на бранда? (Най-вероятно не е или поне не съвсем) и 2) След употребата на какви субстанции е заснето това видео?

Аматьорски кадри от различни ресторанти на Subway в София, няколко от служителите им, малко музика и периодично включващ се глас зад кадър. Смесено, всичко това създава силно сюреалистична атмосфера, след която гледащият не е сигурен какво точно му се е случило. 

Магазин "Бертолучи" - класиката в жанра

След всички тези реклами, някак неусетно се напомни и за онази култова реклама на врачанския магазин "Бертолучи", представляваща пиар репортаж за новооткрития магазин с малко ревю. И всичко това - в северозападен стил.