Компанията завзема нови пазари, а печалбите ѝ растат прогресивно

"Фейсбук" определено се радва на успехи. Повече от милиард потребители, милиарди долари приходи и безспорен лидер сред социалните мрежи.

Анализаторът на RBC Capital Markets Марк Махони наскоро представи прогнозите си за "Фейсбук" през следващите 2-3 години. А те наистина са впечатляващи, пише Inc.com. 

Печалби

В случай че те се сбъднат, компанията, основана от Марк Зукърбърг в общежитието му в Харвард, ще има над 2,1 млрд. потребители и приходи от над 45 млрд. долара само след няколко години. Очакванията за 2015 г. са, че компанията ще обяви 17,5 млрд. долара приходи и 2,19 долара печалба на акция, което е наистина добър резултат.

Почакайте обаче до 2016 г. - тогава социалната мрежа ще отчете 25,1 млрд. долара приходи и печалба от 3,05 долара на акция. Резултатите за 2017 и 2018 г. ще са още по-добри, смята Махони. Той прогнозира 34.2 млрд. долара и 45,5 млрд. долара приходи за тези две години и респективно 4,11 и 5,40 долара на акция печалби. 

Запитване между най-големите рекламодатели е установило, че рекламите в "Гугъл" и "Фейсбук" дават най-добра възвръщаемост на инвестицията, като общо 56% от компаниите планират да увеличат бюджетите си във "Фейсбук" през следващата година. 

Виж още: 7 трика за по-забавен "Фейсбук"

"Фейсбук" обаче се състои и от други платформи като WhatsApp, Instagram и др., които заедно с 1,5 млрд. души, ползващи социалната мрежа, могат да надхвърлят съвкупните 2 млрд. потребители по целия свят. 

С неговите 1,5 млрд. потребители днес "Фейсбук" всъщност е по-голям и от Китай. През 2018 г. приходите на "Фейсбук" ще са по-високи и от тези на "Гугъл". 

Възможностите за идните години: 

1. Instagram 

"Фейсбук" купува Instagram през август 2012 г. за сумата от 715 млн. долара в кеш и акции. Прогнозата за 2016 г. е, че приложението ще генерира приходи от над 2 млрд. долара. Днес Instagram има над 400 млн. активни потребители спрямо 300 млн. за в края на 2014 г. и 200 млн. души за март 2014 г. и 100 млн. през февруари 2013 г. 

2. Видео 

Защо им е на рекламодателите да рекламират онлайн, след като видео съдържанието се показва все по-често във "Фейсбук"? Идеята на социалната мрежа е да привлече голяма част от тези бюджети онлайн. Дневно във Facebook днес се гледат по около 8 млрд. видеа. 

3. WhatsApp и Facebook Messenger 

Двете приложения днес имат по около 900 и 600 млн. потребители. И докато Facebook Messenger е собствена разработка, то WhatsApp бе закупено за 19 млрд. долара в кеш плюс акции. Очакванията за Facebook Messenger са, че през 2017 г. то ще генерира приходи от над 2.2 млрд. долара, като вече ще можем да изпращаме пари на приятели онлайн. 

Виж още: 6000 лайка и "Фейсбук" ни познава по-добре от половинката​

4. Oculus 

Според анализатори от PiperJaffray, виртуалната реалност ще бъде мегатенденцията на следващите 30 години, като Oculus ще бъде лидер в тази сфера. Те сравниха пазара с този на мобилни телефони отпреди 15 години. Очаква се системата да се пусне за продажба през първото тримесечие на 2016 г., а за цялата следваща година да генерира 400 млн. долара приходи. 

Дългосрочните прогнози 

Според анализаторите Facebook може да се опита да отнеме и пазарен дял от LinkedIn, a освен това от социалната мрежа могат да пуснат и отделно приложение за новини, чрез което останалите новинарски агрегатори да станат ненужни. 

Компанията освен това работи и върху своя собствена търсачка, с която да се противопостави на Google, а може да навлезе по-агресивно и в онлайн търговията, където Amazon е безспорен лидер.

Източник: Inc.com