Най-често жалбите са свързани с неизправни телефони, таблети и лаптопи

Около 40% от постъпилите над 20 хил. жалби и сигнали в Комисията за защита на потребителите (КЗП) през миналата година са свързани с работата на телекомите. Така на практика се оказва, че на ден постъпват по около 30 оплаквания от стоките или услугите, които телекомите предлагат, пише в. "Сега".

Най-често става въпрос за дефектни устройства, непоискани платени съобщения и съмнения за надписани сметки. "Модата" за подвеждащата информация при сключването на договори явно също не е отминала, защото оплакванията пред КЗП продължават да валят.

Все пак най-много са проблемите с неизправни телефони, таблети и лаптопи, съобщи вчера председателят на КЗП Димитър Маргаритов пред Би Ти Ви.

Потребителите често се оплакват от повтарящи се проблеми с устройствата си - телефони, таблети и др. По закон те имат право да поискат парите си обратно и да развалят договора, в случай че устройството им е претърпяло три ремонта в рамките на двугодишна гаранция и в момента отново е развалено. 

Виж още: КЗП забрани на два телекома да отказват разтрогване на договори

В много случаи обаче клиентите получават отказ с аргумента, че върху устройството е въздействано неправомерно. Затова е важно да се пазят всички сервизни протоколи, в които да е отбелязано състоянието на устройството, защото те удостоверяват броя на извършените ремонти, поясни шефът на КЗП.

Тези дни пък КЗП е забранила нелоялна практика за пращане на непоискани кратки съобщения за игри, хороскопи, новини и др., които обаче се таксуват по-скъпо от останалите. Дори и при подписването на договора потребителите да са поискали такива съобщения, те могат да се откажат от тях във всеки един момент, и то безплатно, обясни Димитър Маргаритов. 

Това може да стане по най-различни начини, но от КЗП съветват отказът да бъде писмен, за да служи като доказателство в случай на спор с телекома.

Виж още: Лъжат купувачите със стари телефони

Промени на общите условия към вече сключен договор са възможни само при взаимно съгласие на страните, заяви Маргаритов. Ако в него настъпят промени, то търговецът е длъжен в рамките на седем дни да уведоми абонатите си. Клиентът има 30 дни, в които да реши дали приема новите условия, или може да реши да прекрати договора. Във втория случай той не дължи неустойки.

Източник: Би Ти Ви