Четири причини защо социалната мрежа вече не дава такива добри резултати в дигиталния маркетинг

През последните години "Фейсбук" промени начина, по който рекламата функционираше. С пускането на платени реклами в социалната мрежа това стана едно от водещите оръжия на дигиталния маркетинг. 

Сега вече много малко са фирмите, които не използват поне по някакъв начин социалната мрежа. Но дали тя е толкова ефективна платформа за бизнес позициониране, колкото се смята. 

Досега се смяташе, че това е най-ефективният и (относително) безплатен инструмент за достигане до целевата аудитория, но последните проучвания показват, че малките фирми не получават положителна възвращаемост на инвестициите, особено от позиционирането си във "Фейсбук", пише Social Media Today. 

Проучване сред 4 700 малки компании (с под 10 служители) в САЩ сочи, че едва 24% от тях са имали положителна възвращаемост на инвестициите в социалната мрежа. 

Виж още: ЕС: Социалните мрежи трябва да се променят или ще има глоби

Изданието посочва четири от основните прчини малките фирми да не получават желания ефект от дейността си в сферата на дигиталния маркетинг във "Фейсбук". 

Ето ги и тях:

1. Липса на стратегия

Основната причина, поради която марките не виждат резултати от техните усилия във Facebook, е липсата на стратегия. Това e валидно в еднаква степен и за големите, и за малките представители на бизнеса.

Експертите по дигитален маркетинг изтъкват, че стратегията не е просто да публикуваш хубави снимки. Трябва да определите целта си, да решите кои канали искате да използвате, за да я постигнете, да очертаете плана си за съдържание и да разпределите рекламен бюджет. Тези 4 точки са основните стълбове на една стратегия. Тя, от своя страна, трябва да бъде съобразена с с цялостната ви стратегия за развитие. 

2. Залитане по модерното

Ако разгледаме "Снапчат" например - в началото тя успя да привлече много компаниите към платформата си, но скоро след това функциите ѝ бяха интегрирани и в други медии като "Фейсбук" и "Инстаграм". Това изигра лоша шега на "Снапчат" и на потребителите, които решиха да се позиционират само там. Социалната мрежа вече не може да се похвали, че предоставя на потребителите уникални функции, каквито другаде не могат да намерят. 

Виж още: Рекламата в социалните мрежи в тотален възход

Изводът е, че компаниите трябва да се придържат към собствената си стратегия и да не се доверяват сляпо на тактики, които идват бързо, но които и си отиват също толкова скоростно. Грешка е залитането на много марки по новото и лъскавото, вместо да се фокусират към онова, което доказано работи. 

3. Липса на инвестиции във времето

Едно от най-изненадващите изводи от проучването е, че 75% от малките фирми инвестират по-малко от два часа седмично за маркетинг в социалните медии. Официалната разбивка от анкетата, разглеждаща колко време собствениците на малки фирми са прекарали във Facebook за маркетиране на бизнеса си, гласи, че цели 58% от тях са извършвали тази дейност в рамките на по-малко от един час седмично. 

Още по-изненадващо е, че повечето марки публикуват съдържание по-рядко от веднъж седмично. 

"Ако ще публикувате няколко пъти на месец и ще прекарвате два часа седмично в социалните медии, просто продължете и затворете профилите си", коментират експерти, като изтъкват, че ако човек се надява да извлече ползи от дигиталния маркетинг, то задължително трябва да инвестира от времето си в тази дейност. 

Виж още: Четири големи грешки, които фирмите правят в социалните мрежи

4. Липса на реклама

Aко преди няколко години човек можеше да използва "Фейсбук" и да достига до хиляди хора, то това вече не е така. Към днешна дата ако нямате бюджет за реклама в социалните медии, това драстично ще се отрази негативно на резултатите ви. 

Все пак това не означава пръскане на крупни суми. Маркетинг специалисти споделят, че в своя опит са работили с малки компании, които не са имали възможност да заделялят повече от 100-200 долара месечно. Въпреки това са успели да генерират възвращаемост на инвестициите си. 

От тази година "Фейсбук" въведе и нови критерии за реклама, които пък разпознават някои потребители като източници на зловредно съдържание и по тази причина ги ограничават. 

Източник: Social Media Today