До 2020 г. се очаква рекламите в социалните мрежи да достигнат мащаба на рекламите във вестниците

Пазарът на реклама в социалните медии продължава да расте в глобален мащаб. Разходите в социалните медии ще се изравнят с тези във вестниците през 2020 г.

Според прогнозите, разходите за популяризиране в социалните медии ще съставляват 20% от цялата интернет реклама през 2019 г., което е 50 млрд. долара или само един процент по-малко от разходите във вестникарски издания. Очакванията са през 2020 г. рекламата в социалните мрежи да изпревари безпроблемно тази в хартиените издания, показва проучване на агенцията "Зенит Оптимедия" - собственост на френската "Пубицис".

Стремглавото развитие на социалните платформи за мобилни устройства, както и по-добрия достъп до интернет и технологии, предизвиква огромна промяна в начина, по които много хора получават своите новини.

Виж още: Четири големи грешки, които фирмите правят в социалните мрежи

От агенцията смятат, че онлайн видеото и социалните медии са двигател за продължителен растеж на разходи за реклама, въпреки политическите заплахи за икономиката. През последните години медийната индустрия беше разтърсена от необходимата бърза промяна в рекламните тенденции, което доведе до прехвърляне на рекламните бюджети на компаниите от традиционните медии към уеб сайтовете.

Рекламните специалисти все повече насочват своите разходи за кампании към социални сайтове, където рекламите са смесени с новини на потребители на платформи като "Фейсбук" и "Снапчат", и са по-ефективни от банерите.

Виж още: Най-ангажиращите социални медии

Докладът на "Зенит" прогнозира, че през 2017 г. се очаква глобалните разходи за реклама ще нараснат с 4,4%, което запазва ръста си от 2016 г. Силното представяне се дължи на големи събития като Олимпийските игри, референдума във Великобритания и президентските избори в САЩ.

Бързо развиваща също така е онлайн видео рекламата, която през 2019 г. ще достигне 35,4 млрд. долара в световен мащаб, близко до разходите за реклама в радио програмите, но далеч все още от тези в телевизиите, според проучването. 

Източник: economic.bg