Американският драматург и изпълнител Тражал Харел представя в Пловдив един от най-значимите си спектакли - "(М)ИМОЗА. 20 изгледа, или "Париж гори" в Джъдсън чърч"
Един от най-авторитетните и иновативни млади творци на нашето време - хореографът Тражал Харел, е сред гостите на Пловдив за One Dance Week 2015. Американският драматург и изпълнител представя пред българска публика един от най-значимите си спектакли - (М)ИМОЗА. Двайсет изгледа, или "Париж гори" в Джъдсън чърч, резултат от артистичната му колаборацията с международно признати хореографи, работещи в различни стилове на съвременния танц: Сесилия Банголеа, Франсоа Шино и Марлене Фреитас.
Работата на Тражал Харел, който наскоро получи 2-годишна резиденция в Музея на модерното изкуство в Ню Йорк с последния си проект In one step are a thousand animals, се фокусира върху исторически събития, разгледани през техниките на съвременния танц.
Неговото интелектуално любопитство, креативното му въображение, творческите рискове и социалните послания, които отправя чрез спектаклите си по провокативен и вълнуващ начин го превръщат в
един от най-влиятелните творци в жанра пърформанс
"(М)ИМОЗА. Двайсет изгледа, или "Париж гори" в Джъдсън чърч" може да се види на 29 октомври от 19 ч. в Дома на културата "Борис Христов". Билети - в мрежата на "Ивентим" и Билетния център на пловдивския площад "Централен" 1.
На сцената на "(М)ИМОЗА. Двайсет изгледа, или "Париж гори" в Джъдсън чърч" се срещат две паралелни линии на развитие на танца, които нямат пресечна точка във времето на своето възникване - нито социална, нито естетическа.
В предградията на Ню Йорк афро- и латиноамериканските хомосексуални и транссексуални общности грациозно изразяват чрез танц своите желания да бъдат част от "богатия бял свят". На създадения от тях воуг подиум няма погрешни движения, а единствено
поток от енергия и добре овладени тела,
които мечтаят да бъдат забелязани. По същото време в центъра на града новаторската постмодерна вълна, асоциирана с динамичната формация артисти около "Джъдсън Чърч Данс Тиътър", трансформират модерния танц завинаги.
"Kакво би се случило, ако воуг артистите от Харлем се включат в представленията на постмодернистите от Джъдсън Чърч през 1963-та?", пита Тражал Харел чрез "(М)ИМОЗА. Двайсет изгледа, или "Париж гори" в Джъдсън чърч".
Тази хипотетична ситуация, използвана за вдъхновение и отправна точка в спектакъла, създава екстравагантен сблъсък между минимализма на Джъдсън Чърч и пищността на воугинг културата, който поставя под въпрос
собствените ни разбирания за раса, класово общество, сексуалност и богатство
В същността си "(М)ИМОЗА" е постмодерна смесица от добре познати елементи на масовата култура, харизматични изпълнения, театралност, танц, дискотечност, модно ревю и театър.
Четиримата хореографи: Тражал Харел, Сесилия Банголеа, Франсоа Шино и Марлене Фреитас, са вдъхновени от документалния филм на Джени Ливингстън Paris is Burning (Париж в пламъци), който разказва за афро- и латиноамериканските хомосексуални мъже, които намират излаз от невидимото си живеене в маргиналията на обществото
чрез баловете и конкурсите за красота
В общото си изследване на воугинг културата четиримата хореографи създават изключително свободно пространство за споделяне между сцена и публика. "(М)ИМОЗА" е средната версия - големина М, от поредицата спектакли на Тражал Харел в седем размера, от XS до XL, под общото заглавие "Двайсет изгледа, или "Париж гори" в Джъдсън чърч".
Източник: One Dance Week 2015
0 Коментара
Бъди първия коментирал! Вход Регистрация Влез с Facebook