Какво доведе до рекордните постъпления на филма за устатия наемник

Кой е очаквал такива резултати от филм за второстепенен герой на "Марвъл"? Само седмица след излизането си на екран "Дедпул" поставя рекорди. Лентата, в която участва Раян Рейнолдс, генерира 135 млн. долара между петък и неделя в САЩ и Канада. 

Сумата успя да надмине предишния рекорд от 85,2 млн. долара за премиерния уикенд, поставен от "Петдесет нюанса сиво" миналата година.

Освен това "Дедпул" получи одобрението както на критиците, така и на феновете, след като се сдоби с 84% позитивни рецензии в RottenTomatoes.com. Освен това показа, че феновете имат апетит за нов материал, свързан със супергерои. Бюджетът на филма е 58 млн. долара според Box Office Mojo. Очакваше се той да събере 93 млн. долара за четири дни, твърдят анализатори на BoxOffice.com.

Втората седмица в кината остави "Дедпул" на върха по продажби на билети, печелейки вече 235 млн. долара само за 10 дни. Така лентата за устатия наемник стана един от най-успешните филми с рейтинг R (ограничителен за лица до 17 години; а у нас "категория D", т.е. забранен за лица под 16-годишна възраст). 

Как обаче се стигна дотам, че филм, посветен на един не толкова известен герой на "Марвъл", печели толкова много? При това с такава забрана върху аудиторията? И какво можем да се поучим от успеха на "Дедпул"?

Ето три смели маркетингови хода, които проправиха пътя на "Дедпул" към върха:

1. Филмът остана верен на истинските фенове

Вместо да направят героя по-приемлив, да го захаросат и да го представят в светлина, която да позволи показването пред непълнолетни, продуцентите заложиха на образ, който да бъде оценен от истинските фенове на героя. Рискът да насочат филма само за възрастна аудитория, особено за филм за супергерои, е доста смел ход, който обаче се отплати многократно.

Ако "Дедпул" беше таргетиран за тийнейджърската аудитория, той щеше да загуби голяма част от очарованието си, а феновете отново щяха да са разочаровани. Вместо това те получиха устат главен герой, поставен в подходяща за него атмосфера. Освен това запазвайки оригиналния костюм вместо някаква негова модификация, каквато видяхме в "Х-Мен Началото: Върколак", самата същност на Дедпул бе запазена. 

Виж още: Най-смешният филм на годината вече е тук​

По този начин продуцентите се спасиха от голяма част от негативните коментари и получиха любовта на истинските фенове. На свой ред почитателите отговориха на надеждите дори по-добре от очакваното. А с тях дойдоха и много други, които просто харесаха идеята за толкова непукистки филм (и герой), който може да се шегува (толкова брутално) сам със себе си. 

Извод: Ако се обърнем към ядрото на нашия таргет, вместо да се опитваме да угодим на периферията, можем да постигнем сигурен резултат, който дори да ни изненада откъм печалби. И ще получим много доволни клиенти.

2. Изборът на Райън Рейнолдс и цялостното му участие в рекламната кампания

Някой може да каже, че изборът на главния актьор си е режисьорско решение, но въпреки това именно Райън Рейнолдс изнесе цялото шоу на раменете си и накара феновете да се отправят към кината. Първоначално в много форуми идеята за Райън Рейнолдс отново в ролята на Дедпул беше приета изключително скептично, особено след "Х-Мен Началото: Въроколак". Още с първия трейлър обаче мнението се промени коренно. И причината е проста - Рейнолдс е страхотен фен на Дедпул. Както и останалата част от екипа. 

Галерия: Дедпул - устатият наемник

Голяма част от идеите за маркетинга на "Дедпул" са дошли именно от актьора, който е настоявал активно да се включва в промотирането на филма. Резултатът е повече от добър.

Извод: Когато правиш нещо ново, нестандартно и рисково, постарай се тези до теб да работят със същата страст, с която работиш и ти.

3. Дързост и креативност

Когато пред себе си имаш филм с рейтинг R, възможността продажбите му да са малки е голяма. Особено когато филмът е за комиксов герой - нещо, което възрастната аудитория смята за лековато и незаслужаващо внимание. Това обаче се преодолява с дръзка и безкрайно креативна кампания.

Виж още: 10 от най-очакваните блокбъстъри на 2016 г. (снимки)​

Тук тя беше налице. От всички трейлъри и клипове с устатия наемник, през видеата, призоваващи за внимание към проблема с рака на тестисите и рака на гърдата, през честитката за Деня на Австралия и коледната "промоция", та до онзи безумно забавен билборд с емотиконките - череп (dead), ухилена кафява купчинка (poo) и буквата L - Deadpool. 

Nay kreativniyat bilbord na dedpul

На екипа, отговарящ за промотирането на филма, бе дадена пълната свобода да твори каквито се сети щуротии в стила на устатия наемник. И така спечели не само феновете на героя, а и всички онези почитатели на филми като "Американски пай" и "Приятелю Тед".

Извод: Когато правиш нещо дръзко, позволи си и нестандартна кампания, която отговаря на душата на проекта.

Източник: Bulevard.bg / Box Office Mojo, BoxOffice.com, RottenTomatoes.com