Или колко е важно да четем "условията за ползване" на различните онлайн услуги, преди да ги приемем
Една от вечните истини в интернет е, че никой не чете "Условията за ползване", когато се записва за ползването на разнообразните онлайн услуги. Всеки цъква просто "Приемам" и продължава напред. Но не знаем реално на какво се съгласяваме.
Така близо 22 хил. души във Великобритания се съгласиха несъзнателно да положат 1000 часа обществено полезен труд в замяна на безплатен Wi-Fi.
От британския доставчик на Wi-Fi на обществени места Purple добавили на шега допълнително условие към вече съществуващите за ползването на мрежата от брандирани "горещи точки" за интернет на компанията. Целта им е да дадат пример за "липсата на информираност у потребителите", по отношение на това, което подписват, когато достъпват безплатни Wi-Fi портали.
Съгласявайки се с общите условия за ползване, потребителите несъзнателно се съгласявали и на включената клауза за полагане на обществено полезен труд, съгласно която трябвало да чистят подвижни тоалетни, да гушкат улични котки и да боядисват черупките на охлюви.
Потребителят може да се наложи, по преценка на Purple, да положи 1 000 часа общественополезен труд. Това може да включва следното: почистване на местни паркове от животински изпражнения; гушкане на улични кучета и котки; ръчно отпушване на канализация; почистване на подвижни тоалетни на местни фестивали и събития; боядисването на черупки на охлюви с цел озаряване на тяхното съществуване; премахване на залепнали дъвки от улиците.
Изнандващо, за период от две седмици, само един човек забелязал шегата.
Тя е част от изявлението на Purple, че компанията е първият доставчик на Wi-Fi във Великобритания, който започва да спазва Общия регламент относно защитата на данните (GDPR), който ще влезе в сила от май 2018 г.
"Wi-Fi потребителите трябва да четат условията, преди да се запишат за достъп до дадена мрежа. Това на какво се съгласяват, колко данни споделят и какъв лиценз дават на доставчиците. Нашият експеримент показва, че е прекалено лесно да сложим отметка в едно квадратче и да се съгласим на нещо, което не е честно спрямо нас," казва Гавин Уийлдън, главен изпълнителен диртектор на Purple.
За щастие от компанията засега нямат намерение да принуждават нито един от потребителите си да чисти тоалетни или да боядисва черупки на охлюви.
Източник: Profit.bg
0 Коментара
Бъди първия коментирал! Вход Регистрация Влез с Facebook