Тялото ни открива най-енергоспестяващия начин да се движи и да преодолява трудности

Човек се ражда мързелив, а в ДНК-то му е заложено да пести енергия, а движенията на човешкото тяло са възможно най-опростени. Това твърдят канадски учени, цитирани от в. "Дейли мейл".

Учените от университета "Саймън Фрейзър" във Ванкувър си поставили за цел да изследват динамиката на ходенето.

За експеримента те изследвали как мъже и жени се приспособяват към неща, затрудняващи движението. Всички се приспособили само за минути и естествено открили най-щадящата походка.

"Това съответства напълно на осъзнатото от повечето от нас, че предпочитаме да правим нещата с най-малко усилия, например избираме най-късия път, сядаме, вместо да стоим... Убедени сме, че намаляването на енергийната цена е принцип, който ръководи повечето от движенията ни", споделят от изследователския екип.

Това на практика означава, че ако опитваме да отслабнем с леко повишаване на натоварването на тялото ни, то ще ни отговори, като избере най-енергоспестяващия начин да преодолее "пречката".

И все пак това си има и положителните страни.

"Оптимизирането на използваната енергия толкова бързо и точно е впечатляващо постижение за нервната система. Човек трябва да е умен, за да е мързелив", констатират оптимистично учените.

Източник: "Дейли мейл"