Класацията по приходи сред манекенките най-сетне има нов водач - Кендъл Дженър, която за година е изкарала 22 млн. долара. Кои са другите красавици в десетката - и къде остана Жизел? (снимки, видео)

За първи път от 2002 г. насам Жизел Бюндхен не е най-високоплатеният модел в света. Мястото й на върха в класацията по приходи заема 22-годишната Кендъл Дженър.

Видео: Спряната реклама на "Пепси" с Кендъл Дженър

Полусестрата на Ким Кардашиян е изкарала 22 млн. долара за година благодарение на рекламните си договори с модни марки като La Perla, Estée Lauder, Adidas, Fendi и Alexander Wang, собствената си линия облекло Kendall + Kylie, която реализира със сестра си Кайли Дженър и семейното тв риалити Keeping Up With The Kardashians.

Тя печели и от своите 85 млн. последователи в "Инстаграм".

Фотогалерия: Кендъл Дженър - съвременният супермодел

Заедно 10-те най-печеливши манекенки са изкарали 109,5 млн. долара през периода от 1 юни 2016 г. до 1 юни т.г.

Макар че слезе от модния подиум още през 2015 г. Жизел Бюндхен все още заема второ място в актуалната класация на сп. "Форбс" със 17,5 млн. долара, близо двойно по-малко в сравнение с миналогодишната сума (30,5 млн. долара). Бразилският супермодел е лице на парфюм Carolina Herrera, а в родината си рекламира обувките Arezzo и бижутата Vivara.

Друга американка, Криси Тийгън, дебютира в класацията на трето място с 13,5 млн. долара, изкарани от реклама на храни и напитки с марки като "Макдоналдс", Vita Coco и "Смирноф". Междувременно стана известно, че екзотичната красавица, в чиито вени тече норвежка и тайландска кръв, и съпругът й, попзвездата Джон Леджънд, очакват второто си дете.

Четвърта с 10,5 млн. долара е още една бразилка - ветеранката Адриана Лима, на 36, която от 2000 г. дефилира по бельо в ежегодното шоу-ревю на "Викторияс сикрет", този път - в Шанхай. Новото й амплоа е тв водеща на модното състезание American Beauty Star по американската телевизия "Лайфтайм".

Социалните мрежи играят все по-голяма роля за подреждането в списъка, отбелязва сп. "Вог". Бела Хадид, която е най-младата, на 21, заема деветото място с 6 млн. долара, спечелени чрез спонсорирани постинги в "Инстаграм" за световни марки като Nike и Dior, а също и от участие в рекламни кампании.

Виж още: 2016 - годината на хубавата Джиджи в 16 факта и снимки

Тя за първи път се засича в класацията със сестра си Джиджи Хадид, която с 9,5 млн. долара дели пето-шесто място с Роузи Хънтингтън-Уайтли. Британката, която се е снимала в "Трансформърс 3: Тъмната страна на Луната", лансира свои колекции бельо, гримове и спортно облекло, а неотдавна успя и да роди син на кинозвездата Джейсън Стейтъм.

Лиу Уен, първият супермодел от Китай, е на осма позиция с 6,5 млн. долара. La Perla и Puma са само някои от марките, които представлява. Тя е първата китайка, която дефилира за "Викторияс сикрет" и украсява корицата на американския "Вог".

Виж още: Списание "Вог" на 125 - юбилеят във факти и корици

За юбилейния мартенски брой позира заедно с още шест свои колежки: Ашли Греъм, Кендъл Дженър, Джиджи Хадид, Имаан Хамам, Адвоа Абоа и Витория Черети.

Освен това е и единствената представителка на друга раса в тазгодишния Топ 10 с най-печелившите манекенки. Ситуацията обаче се променя, отбелязват от списанието - скорошно проучване на FashionSpot е установило, че 30% от моделите в есенните рекламни кампании са цветнокожи. 

Седмото място е за Карли Клос, която е актуалната корица на "Форбс", но по друг повод - в ежегодния списък "30 под 30-годишна възраст" като "новото лице на кодирането". Супермоделката е добавила към банковата си сметка 9 млн. долара от договори с компании като "Сваровски" и "Адидас". 

Тя има YouTube канал и предстоящо токшоу по Freeform, 12,6 млн. последователи в различни платформи и е двигател на инициативата Kode With Klossy, която досега е обучила над 500 момичета на компютърно програмиране, обясняват от списанието.

За първи път в десетката присъства и максимодел - Ашли Греъм е 10-а с 5,5 млн. долара, които си е спечелила с колекциите си за Addition Elle, Dressbarn и Swimsuits For All плюс кампании за Lane Bryant и H&M.

"Въпросът вече не е кой има най-изразителните скули - коментира тя още миналата година, - а как да бъдеш бизнесдама със своя запазена марка."

Ашли Греъм (вдясно) представя капсулната си колекция Ashley Graham x Swimsuits For All, в продажба от 1 май, която за първи път предлага всички бански костюми от линията на максимодела в размери от 4 до 22. Заедно с нея за рекламната фотосесия позират белокосата Джилеан Маклеод и фитнес инструкторката Винъс Лау. Снимка: Jason Kibbler / Swimsuits For All