Виртуалният помощник "М", ще следи разговорите и ще помага с предложения за улесняване на потребителите
"Фейсбук" официално стартира виртуалния помощник за "Месинджър" с краткото наименование "М". Функцията ще е достъпна за устройства с iOS и Andorid, засега единствено в САЩ.
Базираният на изкуствения интелект асистент е програмиран да следи внимателно разговорите в чата в реално време. Неговата цел е да събира и анализира информацията, за да се появява в точните моменти с предложения за конкретни действия към потребителите.
Така на база ключови думи "М" ще може да предлага прости операции като изпращането на стикери и споделяне на местоположение, но и да изпраща заявки за плащания или да стартира приложения, например да поръча кола през платформата Uber.
Виж още: Илон Мъск: Бъдещето на човека може да включва сливане с машините
Разбира се, всичко ще става само с изричното одобрение на потребителя. То ще изскача в чат прозорец като обикновено съобщение и само от вас зависи дали ще приемете предлаганото действие или не.
Ако си чатите с приятел и в разговора се повдигне въпросът за среща на конкретно място и време, "М" ще се появи с предложение "да направим план". Ако решите да го приемете, ще имате възможността да зададете време и място на срещата, а по-късно "М" ще ви напомни за уговорката своевременно.
За първи път "Фейсбук" представи идеята за виртуалния помощник през 2015 г., а към момента то вече е в етап на бета-тестове сред потребителите в САЩ. Очаква се те да започнат официално до един месец.
Виж още: "Гугъл" вкарва нова технология от филмите в живота ни
Асистентът е първата стъпка от по-големите планове на компанията за интегрирането на бот в "Месинджър". Идеята е вместо автономен бот, към който трябва да се отправи конкретна команда, да се използва изкуствен интелект. Причината е, че изкуственият интелект може да се внедри в разговора и превантивно да "измисля" с какво може да помогне на потребителя, както и да му предлага възможни действия.
Това е поредното действие на големите технологични компании за интегрирането на изкуствени интелекти в комуникациите и мобилните устройства, като все повече наблюдаваме мигриране от тъчскрийн към гласови команди.
Източник: Wired.com
0 Коментара
Бъди първия коментирал! Вход Регистрация Влез с Facebook