Мониторинг на Института за развитие на публичната среда показва, че "Обединени патриоти" са платили най-скъпо за всеки спечелен глас на парламентарните избори
Цената на всеки глас за коалиция "Обединени патриоти" на отминалите парламентарни избори е била най-висока в сравнение със стойностите за останалите партии в НС. Това показва мониторингът на неправителствената организация "Институт за развитие на публичната среда", цитиран от в. "Сега".
С рекламен медиен бюджет от около 315 хил. лв. всеки от 318 513-те гласа за националистите струва по 0,94 лв.
Втора в класацията за най-скъп вот е ГЕРБ с по 0,73 лв. за всеки спечелен избирател. Доскоро управлявалата партия на Бойко Борисов е рекордьор по направени разходи за реклама на отминалия вот с общо 810 хил. лв., показва изследването, срещу които тя получи 1 147 292 гласа.
От формациите, влезли в 44-ото НС, ДПС е трето със 0,72 лв. на глас - 315 976 гласа, спечелени с бюджет от около 230 хил. лв. БСП е четвърта с 0,56 лв. - 955 490 гласа с 531 хил. лв. Най-евтино е спечелила вота си "Воля" на Веселин Марешки - 145 637 гласа срещу 62 хил. лв., или по 0,43 лв. на глас.
Виж още: Окончателните резултати на ЦИК от изборите
За сравнение на предишните парламентарни избори през 2014 г. "Патриотичният фронт" е направил най-малките харчове за привлечените гласове - по 2,07 лв. на глас.
Цената е обявена от Сметната палата и е значително по-висока, отколкото показват сметките на "Институт за развитието на публичната среда", защото в нея влизат и всички останали разходи на партиите в предизборната борба, а не само рекламните бюджети. С втория най-евтин вот тогава е бил ГЕРБ, а с трети - Реформаторският блок. С най-скъпия вот през 2014 г. се е отличила партията на Николай Бареков - "България без цензура", следвана от "Атака".
От партиите и коалициите, останали извън новия парламент, на най-висока цена е печелила гласовете си коалицията "Българско национално обединение" - по 7,95 лв. на глас. На последните президентски избори тя издигна за кандидати Митьо Пищова и Радо Шишарката.
Виж още: Окончателният списък на новите 240 депутати
Следва "Коалиция на недоволните", създадена от лидера на евролевицата Александър Томов и Жорж Ганчев - по 6,72 лв. на глас. Трета е коалицията "КОЙ", а веднага след нея са "Реформаторският блок - Глас народен" с 5,68 лв. на глас.
РБ и партията на музиканта Светослав Витков бяха втори по изхарчени за медии средства след ГЕРБ на тези избори. Техният бюджет бе 610 хил. лв., а този на БСП - 531 000 лв., личи от изследването.
След "Реформаторския блок - Глас народен" в списъка с най-лошо съотношение "глас-цена" е "Напред България" на Тодор Славков, следвано от коалиция "АБВ-Движение 21", "Нова република", "Българската пролет" и др. От парламентарно непредставените формации най-евтино е привлякла вота си "Да, България" - 0,56 лв.
Източник: в. "Сега"
2 Коментара
buffet de churrasco recreio dos bandeirantes
buffet de churrasco méier
buffet de churrasco jacarepaguá
buffet de churrasco ipanema
buffet de churrasco nova iguaçu
buffet de churrasco magé
buffet de churrasco vargem grande
buffet de churrasco copacabana
buffet de churrasco de botafogo
buffet de churrasco são gonçalo
buffet de churrasco itaboraí
buffet de churrasco maricá
buffet de churrasco niterói
buffet de churrasco barra da tijuca
very good post!
I’m delighted to have discovered this website! It’s packed with helpful information and is beautifully organized. Thank you for the fantastic posts and all your hard work! I look forward to more great content in the future. Looking for Wellness store near me? The store offers a wide variety of herbs, teas, skincare items, and more!