Коледната класация на Острова отново сблъсква старо рокпарче и победителя от музикалното риалити

Във Великобритания стана традиция да се води кампания срещу X-Factor, която извежда на предни позиции в класацията по продажби някой рокхит от близкото или далечното минало, обичан от милиони фенове.

Победителят в музикалното риалити там става известен точно в края на предишната седмица и силните продажби на дебютния му сингъл почти гарантирано го правят и коледен хит номер 1.

Тази хегемония бе нарушена от ентусиасти през 2009 г., които с кампания в социалните мрежи изведоха до върха бунтарското Killing in the Name на "Рейдж ъгейнст дъ машийн", от едноименния им албум, излязъл през 1992-ра.

Миналогодишната победителка в X-Factor Сам Бейли със Skyscraper не можа да бъде преборена, но сега противниците на Саймън Кауъл хвърлят срещу новото му протеже възможно най-тежката артилерия - "Айрън мейдън" с The Number of the Beast, от техния едноименен албум (1982).

"Фейсбук" страницата на кампанията е събрала около 40 хил. фенове, а най-тиражният коледен сингъл на X-Factor е Hallelujah на Александра Бърк, който след края на сезон 5 бе разпродаден в над 550 хил. копия само през първата си седмица на пазара.

На снощния финал Бен изпя кавър на Something I Need на OneRepublic от албума им Native, който групата представя на концерта си у нас догодина в "Арена Армеец".

Кой печели надпреварата за най-продавано парче в предколедната седмица, ще разберем в неделя вечерта от британската класация за сингли Топ 40, която последно бе оглавена от Марк Ронсън и съвместното му парче с Бруно Марс Uptown Funk.

Освен с актуалния победител от X-Factor, хевиметъл класиката на "Мейдън" се конкурира със звездите, които записаха поредната версия на благотворителния хит Do They Know It's Christmas?.

29-годишният Бен Хейнау, шофьор по професия, е 11-ият британски X-Factor. Музикалното риалити, зад което стои топпродуцентът Кауъл, е извело до върха в коледния чарт осем от своите шампиони.