В опит да подобри качеството на съдържанието, което виждате ежедневно във фейсбук фийда ви, социалната мрежа е обявила промени в алгоритъма, който ще намали статиите, които са публикувани под заглавие-примамка

За промените ни съобщават от Digital Trends, цитирани от Digital.bg. Тези заглавия представляват изречение или две, съчинени за да привлекат вниманието на четящия без да предоставят детайли за съдържанието на статията. Идеята им е да накарат потребителите да кликнат на статията и това да им докара повече трафик.  Този тип заглавия често дори не представят същината на статията, коментират от пиар отдела на "Фейсбук".

Заглавията-примамки вече от доста време успяват да си пробият път във фейсбук фийда, заради алгоритъма на сайта. Мястото на една статия във фийда се определя до голяма степен от броя на кликовете. Така, на принципа колкото повече хора видят статията, тя намира по-добро място във фийда.

За да се преборят със статиите с лъжливи заглавия, "Фейсбук" ще се опита да проследи времето, което потребителите прекарват, четейки дадената статия. Например, ако потребител само кликне на статията и прекара едва няколко секунди на страницата преди да се върне към тази на "Фейсбук", тогава тя няма да бъде оценена като важна във фийда. Същото ще се получи и въпреки това, че статията получава много кликове, но няма лайкове и коментари, например. 

Публикациите на фен страници и потребители, които публикуват в линк формат ще бъдат по-ценени, отколкото пост със снимка, която има линк в описанието. Предимство няма да имат и статусите, които включват URL. 

Според "Фейсбук" тези промени ще навлязат бавно в действие и компаниите, които публикуват статии със заглавия-примамки ще усетят спада в трафика им, идващ от социалната мрежа.

Виж още: Как да разберем дали някой използва профила ни във "Фейсбук"