Пазаруването се пренася онлайн и тази тенденция убива американските магазини. Какви са прогнозите на анализатори?

Делът на онлайн пазаруването в САЩ вече е 59%, което го прави най-популярният избор за шопинг, сочи проучване за потребителските навици, осъществено от американската Национална федерация за търговия на дребно. Според нагласите за първи път онлайн магазините ще имат повече клиенти от вериги като "Уолмарт" и "Таргет".

Празничният сезон винаги е важен за търговците, но тази година е по-важен от когато и да било, смята Робърт Шулц, главен кредитен анализатор в "Стандарт енд Пуърс" за търговията на дребно.

По думите му пред универсалните магазини стои трудната задача да докажат, че са още адекватни на пазара. Той очаква силни резултати по празниците, но това няма да е непременно добра новина за търговските обекти.

Виж още: Седем типа шопинг поведение

Тази година вече са затворили рекорден брой от тях - 6735, което е над три пъти повече в сравнение с предходната 2016-а, показват данните на Fung Global Retail and Technology.

Според BankruptcyData.com фалитите са 620, с 31% повече в сравнение със същия период на миналата година. Сред банкрутиралите са известни зад Океана имена като Toys R Us, Gymboree, Payless Shoes и RadioShack, а "Сиърс холдингс", които управляват веригите Sears и Kmart, изказаха съмнения относно бъдещата си дейност.

Дори обаче всички търговски марки, които изпитват затруднения, да се задържат на пазара до следващия празничен сезон, е вероятно много от магазините им да не оцелеят.

Виж още: Онлайн пазаруването невинаги е по-изгодно

9000 обекта ще затворят догодина, а търговците на дребно ще преориентират инвестициите си в онлайн сектора, прогнозира пред Си Ен Ен Майкъл Дарт, партньор в консултантската фирма A.T. Kearney и автор на книгата Retail's Seismic Shift. Той обаче предупреждава, че дори онези търговци, които се справят в тази ситуация, се опитват да оптимизират разходите си и закриват магазини.

Този апокалипсис за търговците на дребно се случва, когато икономиката е силна: безработицата в САЩ е на най-ниските си нива от 17 години насам, кредитите са евтини и лесно достъпни, а потребителите са склонни да похарчат повече, от когато и да било, обобщава Си Ен Ен.

При възникване на дори малко затруднение обаче ситуацията ще се влоши, особено за онези, които вече изпитват затруднения. Сдруженията на търговските фирми в САЩ също признават, че повечето им членове внасят промени в бизнеса си, за да оцелеят в дългосрочен план.

Виж още: За какво трябва да внимаваме на "Черния петък"

Няма съмнение, че търговията на дребно преминава през невероятна трансформация, казва Елън Дейвис, старши вицепрезидент в изследователската дейност на Националната федерация за търговия на дребно. Тя обаче напомня, че девет от всеки 10 онлайн търговци поддържат наличности в магазини, за да присъстват на пазара и физически.

Главният изпълнителен директор на Международния център на тъговските центрове Том Макджий дори твърди, че търговските площи са заети на 90%, а за всяко освободено пространство в моловете чакат нови кандидати.

Онлайн пазаруването обаче ускорява темповете на промяна в тази индустрия, категорични са обаче експертите и предричат, че провал в този празничен сезон би бил достатъчен да прекрати съществуването на търговци, които са оцелявали в предишните слаби години.

Виж още: Виртуалното пазаруване - все по-мобилно

Източник: CNNMoney