Какви уловки дебнат купувачите на деня с големите намаления

Въпреки че не е български празник и е далеч извън родните традиции, "Черният петък" (американска традиция за големи намаления по магазините) започна да вирее изключително добре по родните ширини. Много търговци и у нас се включват в кампанията, предшествана от американския Ден на благодарността, който тази година се пада на 28 ноември.

Намаленията тук обаче започнаха в аванс. Въпросът е, че не всички са направени добросърдечно и така, освен на добра сделка, можем да попаднем и на евентуални уловки. "Дарик" предупреждава за какво да внимаваме по време на "черния петък".

Ако сте решили да се възползвате от добрите предложения и ниски цени по време на кампанията "Черен петък", трябва да внимавате дали на етикета е посочена старата цена, за да се ориентирате колко е намалението. Проверете дали намалението е реално, защото може стоката да е по-евтина при друг търговец и без намаление. Затова не се поддавайте на етикета, а направете сравнение.

Виж още: Седем типа шопинг поведение

"Много е важно потребителите да извършват съпоставка на цените на стоките. Особено когато пазаруват онлайн, това е доста лесно, тъй като всичко е на екрана и проверката може да бъде извършена лесно - един и същ вид стока на каква цена се продава; да следим за това дали търговецът ясно и недвусмислено е информирал, че това е крайната цена, която трябва се плати; че в нея е включен ДДС; че няма съпътстващи дейности, които да бъдат извършени и съответно платени", обяснява председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов.

Освен това трябва да се уверите, че цените на аксесоарите са калкулирани в крайната цена. Например ако потребителят си купува прахосмукачка и за да я ползва, е необходим задължителен комплект от елементи и консумативи, цените им трябва да са включени в посочената крайна продажна цена на прахосмукачката, казва председателят на КЗП.

Виж още: Онлайн пазаруването невинаги е по-изгодно

Пазете се от ограничаване на потребителските ви права: и по време на кампанията "Черен петък" рекламация при дефектни стоки е със срок две години, не трябва да позволявате да ви бъде намалявана. Стоките, купени по интернет по време на кампанията, може да върнете до 14 дни само защото не са ви харесали.

Източник: "Дарик"