Марсоходът "Кюриосити" откри метан на Червената планета, който най-вероятно е с органичен произход

Американският марсоход "Кюриосити" е засякъл изблици на метан, които не могат да бъдат обяснени с геологията или с други хипотези, пише в. "Индипендънт". Според НАСА има вероятност те да са причинени от много малки, подобни на бактерии живи организми.

Метан с неизвестен източник

"Това бе кратък изблик на метан, чието количество се увеличи десеткратно, а след това се разнесе. Това сочи, че има някакъв източник, от биологичен или небиологичен произход", споделят учените.

"Това е велик момент за мисията. Присъствието на този газ поставя много загадки", допълниха те. Марсоходът освен това е открил и органични молекули в проби от древни скали.

Certified organics! I detected organics for the 1st time on the surface of Mars #AGU14 http://t.co/TsMs5LEW8b pic.twitter.com/AVk5Wxp5G0

— Curiosity Rover (@MarsCuriosity) December 16, 2014

Голям момент за науката... евентуално

В случай че газовете идват от живи микроби, това може да нареди сред най-големите открития в историята на науката. На Земята близо 95% от метана идва от микроби. Все пак има и много небиологични процеси, които могат да генерират газ.

Мисията на Европейската космическа агенция "ЕксоМарс" би могла да даде повече информация. През 2019 г. се очаква 300-килограмовият марсоход да се приземи на Червената планета със специално оборудване, с което ще проучи източника на метан и дали има живот на Марс.