В тазгодишния списък на "Форбс" с най-високоплатените модели фигурират 21 красавици, които през последните 12 месеца са изкарали общо 142 млн. долара

Според изчисленията на списанието само приходите на Жизел Бюндхен са около 1/3 от горната сума, цели 47 млн. долара.

Бразилката е несменяем водач в класацията за осма поредна година и ако Линда Еванджелиста навремето обясняваше, че не става от леглото за по-малко от 10 хил. долара, за Жизел Бюндхен може да се каже, че сумата, срещу която отива на работа всеки ден, е 128 хил. долара.

"Форбс" слагат в сметката й договорите с H&M, "Шанел" и Carolina Herrera плюс сандалите по неин дизайн, които предлага бразилската фирма Grendene.

Освен това тя е бразилското лице на Pantene и Oral-B; има и собствена линия бельо - Gisele Bundchen Intimates.

Жизел Бюндхен позира без грим на два кадъра от рекламната кампания на Соня Рикел за колекцията есен-зима 2014. Черно-белите снимки са дело на топфотографа Юрген Телер

Близо шест пъти по-малко изкарват колежките й, които си поделят второто и третото място в класацията с по 8 млн. долара: Дутцен Крус и Адриана Лима.

Крус, която през юли роди второто си дете, има договор с козметичния гигант L'Oreal, дефилира за Victoria's Secret и рекламира още няколко марки като H&M, Emilio Pucci и Miu Miu. На 29 холандката има и собствена модна линия пуловери от кашмир.

В допълнение Йонас Акерлунд я засне в една от най-сексапилните реклами на сезона - за новия парфюм на "Калвин Клайн" Reveal. Там й партнира актьорът от сериала "Синовете на анархията" Чарли Хънам (отказал ролята на Крисчън Грей в екранизацията по "Петдесет нюанса сиво").

В списъка на "Форбс" са доста от "ангелите" на Victoria's Secret, а Адриана Лима има най-дълъг стаж сред тях - позирала е за марката още през 2000 г. На 33 бразилката стана посланик на испанската модна къща Desigual, завърна се като лице на козметиката Maybelline, рекламира епилиращите продукти на Veet в Турция.

Виж още: Супермоделите - другото голямо богатство на Бразилия

През май тя се раздели с мъжа си, баскетболиста от НБА Марко Ярич, но очевидно няма да разчита на издръжка от него.

Адриана Лима като рекламно лице на Desigual, която отбелязва 30 години от основаването си. Кампанията за есен-зима 2014 е под наслов La Vida es Chula (Животът е страхотен) и е заснета в Барселона

От четвърто до седмо място, с по 7 млн. долара класацията са окупирали британката Кейт Мос, американката Кейт Ъптън, австралийката Миранда Кър и китайката Лиу Уен.

Ветеранката Кейт Мос е дългогодишен посланик на козметиката Rimmel, пуска редовно модни линии за британската верига "Топшоп", рекламира продуктите на St. Tropez за изкуствен тен и Kerastase (за коса), а наскоро се завърна като лице на луксозните бижута David Yurman. 

Кейт Мос позира в черно-бяла фотосесия, заснета от Петер Линдберг за есенната колекция 2014 на бижутерийната фирма на Дейвид Юрман. Рекламната кампания под наслов Enduring Style отбелязва 10-годишнината от началото на сътрудничеството между супермодела, фотографа и дизайнера

Фотогалерия: Кейт или Кейт

Дебютантката Кейт Ъптън, която изгря по бански в сп. "Спортс илюстрейтид", е рекламно лице на козметиката Bobbi Brown и линията облекла Express, снимала се е в реклами на Sam Edelman, David Yurman и Accessorize. А е само на 22!

Сочното тяло на Кейт Ъптън, така нетипично за супермодел, гледахме и по кината, в комедията "Отмъщение по женски", която събра близо 200 млн. касови приходи. Там тя дели екрана с (от ляво на дясно) Лесли Ман, Ники Минаж и Камерън Диас

Миранда Кър също дължи част от славата си на вече бившия статут като ангел на "Викторияс сикрет", но хонорарите й напоследък идват от 7-цифрения договор с Wonderbra и рекламни появи за H&M, "Сваровски", Reebok, "Манго" и Shopstyle.

31-годишната бивша съпруга на Орландо Блум има и собствена козметична линия - Kora Organics.

Миранда Кър позира в леглото само по джинси от есенно-зимната колекция на 7 For All Mankind (7fam). Черно-белите кадри с нея са заснети от Себастиан Фаена, а кампанията е под наслов #7Obsessions

Лиу Уен е първият топмодел от Китай, дефилирал за Victoria's Secret, а приходите й са стабилни благодарение на договора с Estee Lauder и участието в кампании на Esprit, H&M и "Калвин Клайн".

Тя е на 26, като разчита до голяма степен и на ангажименти в родината си, а за предстоящия есенно-зимен сезон засне фотосесия за колекцията на испанската модна къща Massimo Dutti, вдъхновена от стила на жокеите в конния спорт - Equestrian Collection Limited.

За последната година Алесандра Амбросио и Хилари Рода да изкарали по 5 млн. долара, което ги нарежда на осмо и девето място в класацията на "Форбс".

Съименничката на Хилари Клинтън има апетитен 8-годишен договор с Estee Lauder плюс участие в кампаниите на Totême, Sarar и "Хелмут Ланг".

Бразилската брюнетка Алесандра, която на 33 години вече е и майка на две деца, пък допълва дохода си с рекламни изяви за PINKO и H&M плюс собствена модна линия за Planet Blue.

Алесандра Амбросио позира на плажа в Сен Тропе по оскъден бански "Викторияс сикрет", с връзки, от колекцията за лято 2014

С по 4 млн. долара Наталия Водянова, Каролин Мърфи, дебютантките в списъка Карли Клос и Джордан Дън заемат от 10-о до 13-о място.

Доскоро омъжена за британския аристократ Джъстин Портман, Водянова роди в началото на май четвъртото си дете, този път от наследника на модната империя LVMH Антоан Арно, с когото живее в Париж.

32-годишната рускиня преподписа рекламния си ангажимент за парфюма на "Калвин Клайн" Euphoria, започнал още през 2006-а, а освен това печели от договора си с козметичния гигант Guerlain и разработва своя линия бельо за европейската марка Etam.

Водянова, фотографирана от Марио Тестино, на корица в модния брой на "Венити феър", септември 2014

На 39 американката Каролин Мърфи е най-възрастният модел в класацията на "Форбс", благодарение на рекламния договор с Estee Lauder и кампаниите на Massimo Dutti и "Джоунс Ню Йорк".

Започнала кариерата си на 17, досега тя е работила с някои от най-изтъкнатите имена в модните среди, от Стивън Майзъл и Марио Тестино до Карл Лагерфелд и покойния Хелмут Нютън, отбелязва списанието.

Нашумялата Карли Клос, която украсява актуалната корица на американския "Вог" заедно с Кара Делевин и Джоан Смолс, е от "ангелите" на Victoria's Secret и на 22 рекламира марки от ранга на "Жан-Пол Готие" и Neiman Marcus.

Колежката й Джордан Дън (24 г.) се присъединява към най-високоплатените манекенки благодарение на договорите си като рекламно лице на козметиката Maybelline и Burberry English Rose Makeup.

Лондончанката работи и за веригите H&M, "Топшоп" и Target, като изкарва около половин милион повече от своята най-добра приятелка Кара Делевин, с която дори са си направили сходни татуировки. 

С 3,5 млн. долара, изкарани за една година, Кара дели 14-15 място с полякинята Аня Рубик, която е лице на парфюми на "Ив Сен Лоран" (Paris je t'aime), "Салваторе Ферагамо" и "Ели Сааб", а освен това снима рекламни кампании за "Хюго Бос" и 7 For All Mankind. На 31, тя е звезда и в родината си, където води и съдийства местната версия на модното риалити "Топ дизайнер".

Колкото до Кара Делевин, едно от най-актуалните лица от няколко сезона насам, в нейния хонорарен лист фигурират марки като Burberry, DKNY, Mulberry, La Perla.

Кара Делевин позира с китара за "Топшоп"

Списъка на "Форбс" допълват няколко топмоделки с по 3 млн. долара годишно възнаграждение - като южноафриканката Кандис Суейнпол, на 25, която е "ангел" на Victoria's Secret, с договори да рекламира парфюмите на "Версаче" и козметиката MaxFactor.

Фотогалерия: Най-горещата жена, на плажа

26-годишната Джоан Смолс от Пуерто Рико има договор с Tiffany & Co., рекламира веригата Neiman Marcus и се снима за каталога на H&M, а освен това е първата латиноамериканка, избрана за посланик на козметичния гигант Estee Lauder.

Американката Ерин Уосън (32 г.) е лице на Maybelline и парфюма на "Картие" La Panthere, има рекламен договор с Esprit и продава чрез сайта си ErinWasson.com фланелки с надписи като Ignore the It Girl.

На 25 Ерин Хедъртън е известна най-вече като "ангел" на Victoria's Secret Angel и бивша приятелка на звезди като Леонардо ДиКаприо и Адам Левин. Тя се изявява на много фронтове: рекламира бижутата на Chopard от серията Happy Sport, снима се в тв сериала The League, игра поддържаща роля и в комедията на Адам Сандлър "Дърти хлапета-2".

Най-младата в списъка на "Форбс" Линдзи Уиксън е едва 20-годишна, но вече печели милиони от реклами за парфюма на "Версаче" Vanitas и марки като Sisley и "Шанел".

През последните 12 месеца 3 млн. долара е изработила и 30-годишната Дария Вербови, от украинско-канадски произход, която се е появявала над 50 пъти на корица в изданията на "Вог" по цял свят. Тя рекламира козметиката Lancôme, а сред останалите й престижни ангажименти личат марки като Tiffany & Co., "Манго", Isabel Marant и Diane Von Furstenberg.

Нейната най-нова инициатива е рекламна кампания с автопортрети за есенно-зимната колекция на Equipment. Клипът също е заснет от нея в "селфи" стил.