Кои умения губят ползата си за бизнеса
В IT сектора нещата се променят с невероятна скорост. Определени технологични умения губят стойността си, тъй като са остарели, и ако човек разчита на тях да му изкарват хляба, ще трябва да се научи на няколко нови номера.
Други умения пък се ценят изключително много към момента и те биха могли да ви донесат нужно предимство при кандидатстване за работа.
От ReadWrite обясняват, че много опит на един работещ в тази сфера може и да донесе понякога проблеми, пише Digital.bg. Така например много от работодателите предпочитат да наемат по-неопитни кадри, на които освен, че ще плащат по-малко, ще могат да обучат на това, което работата изисква.
Затова понякога може да се окаже по-умно решение да пропуснете част от тези си умения, за които знаете, че няма да ви донесат полза.
Ето кои умения се търсят все по-малко в IT сектора:
1. Adobe Flash програмист
Уеб разработчиците и дизайнерите отдавна разчитат на Adobe Flash за създаване на интерактивни функции. Но бъдещето на Flash, особено в мобилния свят, не е сигурно. Процесът може би започна преди три години, когато Стив Джобс предизвика паника със своето изказване за това, че не вижда Flash в бъдещето на "Епъл" iOS. По това време на Flash се гледаше като на доминираща програма и много анализатори се чудеха дали решението на Джобс няма да се отрази негативно на продажбите на iPhone. Опасенията им обаче се оказаха напразни. Малко повече от година след паметното изказване на Джобс от Adobe обявиха, че спират разработките на Flash за мобилни устройства, така че бъдещето определено принадлежи на HTML5.
2. Софтуерна поддръжка
Трансформацията на компютърни програми от десктоп машини към мобилни устройства, както и по-специално прехода на софтуер и услуги към облака вече значително ограничиха нуждата от традиционния начин на поддръжка на софтуера. Днес, уменията, които са необходими са по-скоро свързани с управлението на софтуерни услуги и софтуерни конфигурации в облака.
3. SEO специалист
Google вече не разполага със Search група. Сега тя е наречена Knowledge ("Знание"). Това трябва да е предупреждение за всички специалисти по оптимизация на уеб сайтове, които възнамеряват да търсят и занапред подобна работа. Очаквайте занапред SEO да бъде ценено все по-малко. Експлозията на смартфони, приложения и информация за местоположението в реално време – и особено социалните медии – намаляват значението на резултатите от търсенето. В крайна сметка, информация може да бъде доставена още преди да сме я потърсили, тъй като нашите свързани устройства могат да "предвидят" нуждите ни.
4. Специалисти за тестване на софтуер
Наемането на специалисти за Quality Assurance (QA) на софтуер – или така наречените тестъри за качеството на приложенията – ще бъдат все по-малко търсени, тъй като в днешната технологична индустрия изглежда всичко следва модела на Google за бета тестери. Така че потребителите са най-сигурните „служители“ които осигуряват необходимата информация за качеството на софтуера, които освен това не изискват заплащане.
0 Коментара
Бъди първия коментирал! Вход Регистрация Влез с Facebook