Разнообразието вече е голямо, но мобилните апарати са най-предпочитаните стоки

Онлайн магазините отвориха врати за световните пазари и разшириха достъпа до по-голям асортимент. В днешно време потребителят може да намери абсолютно всичко, което му е необходимо само с няколко клика, през компютър, телефон или таблет.

Виж още: Джуджетата на "Амазон" са роботи

Според изследване на международната платформа за електронна търговия kaymu около 62% от хората пазаруват редовно онлайн. Техниката е сред най-предпочитаните стоки, с 42% дял от търсенето.

От този сектор най-поръчвани са мобилните телефони, както и аксесоарите за тях. Телевизорите също представляват интерес за крайния потребител, особено когато могат да бъдат намерени на по-ниски цени, отколкото в търговската мрежа.

На второ място се нареждат дрехите и аксесоарите, с най-голямо търсене сред дамите (около 27%). Един от плюсовете да купуваш дрехи онлайн е, че спестяваш време, средства и нерви в обикаляне по магазините. Всяка платформа позволява да върнем или заменим артикул, в определен срок, така че да се избегнат негативи.

Книгите представляват интерес за 15% от потребителите. Интересен факт е, че електронният носител е по-предпочитан от хартиения. Въпреки това те заемат трето място според осъщественото проучване. Най-предпочитани са криминалните романи, след което се нареждат енциклопедиите и автобиографиите.

Аксесоарите за дома заемат четвърто място с 10%. Много често хората освежават домашната обстановка само с аксесоари вместо с досадни и скъпи ремонти. Смяната на пердетата, възглавничките на дивана или кувертюрите могат да направят дома ви различен и уютен.

Интернет търговията дава възможност за развитие и в сектора на услугите. Все още доверието към тях не е достатъчно голямо, но очакванията на специалистите е това да се промени до няколко години. Засега едва 6% от потребителите се доверяват на услугите, предлагани в електронните магазини.

По-голяма част от потребителите са склонни да купят даден продукт онлайн, когато се предлага безплатна доставка. Средностатистическата онлайн кошница за 2014 г. е 350 лв., като тенденцията е до края на следващата година да се увеличи близо двойно, до около 600 лв.

Виж още: Българите са изхарчили 3 млрд. лева за онлайн пазаруване