Според физика евентуалното установяване на контакт с извънземни може да застраши човечеството

Да направим контакт с извънземна цивилизация. Това е мечтата на астрономите от години и постоянно се работи в тази посока, като дори НАСА обеща, че в рамките на две десетилетия ще осъществим първия контакт.

В случая обаче няма как да не си зададем един много важен въпрос - всъщност сигурни ли сме, че искаме да осъществяваме контакт с извънземните?

Световноизвестният учен Стивън Хокинг обяви, че трябва да спрем да търсим извънземни и да се опитваме да установим контакт с тях, защото това може да изправи Земята пред сериозен риск, пише Science Alert.

Астрофизикът припомня, че разпространяваме сигнали за местоположението си във Вселената години наред.

Колкото повече остарявам, толкова повече се убеждавам, че не сме сами, заявява той в новия филм, посветен на него - "Любимите места на Стивън Хокинг".

Видео: "Първи контакт" - още един филм за извънземен разум

Филмът показва прочутия учен в CGI моделиран космически кораб, който изследва неговите любими места във Вселената.

Въпреки огромните усилия на Хокинг да открие разумен живот във Вселената, той е един от най-отявлените критици на контакта с тях. Според него това би застрашило човечеството, тъй като далечната извънземна цивилизация може да е по-силна от нас и да ни завладее.

Ако това се случи, те ще бъдат значително по-мощни и няма да гледат на нас по-различно, отколкото ние гледаме на бактериите, предупреждава още ученият.

Източник: Science Alert