Как да проведем приятен разговор с човек, който излъчва предимно негативизъм

Всички имаме такива познати - негативни хора, които имат сякаш само един модел на комуникация - оплакване, мрънкане, дуднене и солидни дози песимизъм. Те са особено неприятни, когато се налага да работите с тях, тъй като негативизмът им може да скапе цялото желание за работа.

А нуждата им за отдушник на всички тези отрицателни емоции, рано или късно ще ви постави в тази роля. Ако не ви идва отръки да слушате чуждите душевни терзания и нямате волско търпение, това не е забавна задача. Затова и е добре да намерим начин да удържим този порив към оплаквяния.

Жаклин Уитмор от списание Entrepreneur предлага списък от 7 препоръки за провеждане на по-приятни разговори с негативни хора: 

Бъдете съпричастни

Ако някой започне диалога с вас негативно, приемете блоката му и след това поведете разговора към по-приятна тема. Може да отговорите със "Съжалявам, че така се случва" и да предложите след това, например: "Да отидем да си купим кафе". 

По този начин ще отклоните вниманието на човека от темата. Той най-вероятно се е фиксирал в нея. Това го кара да се чувства зле. Говорете си с него за други неща. За кафето. Всички сме естествено склонни да се дразним и мръщим, щом някой тръгне в разговор с нас от блоката си. Но негативният отговор към негативната тема не подобрява нещата и не е полезен за нито една от страните в общуването. Приемането на казаното и продължаването към нова тема, ги подобрява. 

Виж още: Как да започнем разговор

Направете комплимент на човека

"Обезвредете" лошото настроение по този начин. Тонът ще се смени към по-положителен. 

Разкажете, ако разбирате добре ситуацията

Ако проблемът ви е познат и сте преминавали през същата трудност, която разстройва събеседника и го прави негативен, наблегнете на това. Споделете опит. Покажете, че несправедливостта е споделена - това не се е случвало само на него.

Повторете част от това, което чувате от отсрещната страна

Тази техника е изпитана - ако го сторите, човекът отсреща може да се изненада. Той самият може да не предполага колко негативно звучи. 

Предложете помощ

Често оплакването и негативното говорене не са молба за помощ, а са продиктувани от нуждата да се сподели. Но има и много случаи, в които те са такава - за мнозина е трудно да помолят за помощ, смятат че така ще изглеждат слаби и неефективни личности. Ако чувствате, че случаят може да е такъв, предложете помощ. Може точно това да е нужно.

Виж още: Пет бързи начина да сложиш край на разговора

Сменете деликатно темата

Ако той се връща към старото негативно говорене, отново сменете темата. Направете го деликатно. Помолете го да ви разкаже за неща, които обича. За хора и места, които го карат да се усмихва. 

Не се излагайте на негативното говорене прекалено дълго

Приемете някакъв вътрешен свой времеви лимит и ако то продължава, сменете компанията за известно време. Винаги бъдете дипломатични и запазвайте неутралния тон. Борете се с влиянето - дори да не е нарочно, разочарованите хора се опитват да ни оказват въздействие и да ни предават мрачното си настроение. Правят го в опита си да ни направят съпричастни. Поставете си граници и не позволявайте да се впуснете надълбоко в драмата. Ако и вас ви обхване лошото настроение, това ще ви отнеме от вътрешния мир и продуктивността. Никой не го иска. 

Източник: Entrepreneur