"Инстаграм" отбелязва рекорден ръст в популярността с двоен ръст на потребителите спрямо 2015 г.

Социалните мрежи се радват на все по-голяма популярност. И докато "Фейсбук" доминира на пазара, платформи като "Инстаграм" и "Туитър" също продължават да трупат нови и нови последователи. 

"Инстаграм" отбелязва рекорден ръст в популярността, като през изминалите две години потребителската база е нараснала двойно. В сряда мобилното приложение, собственост на "Фейсбук", разкри, че вече има 700 млн. месечни потребители.

В края на миналата година броят им беше 600 млн., което означава, че за по-малко от половин година платформата за споделяне на снимки е добавила нови 100 млн. потребители. Анализите сочат, че това е най-успешният период за компанията, която преди това е успявала генерира тази бройка средно за по девет месеца, пише "Бизнес инсайдър". 

Компанията бележи положителните си резултати благодарение на непрестанните промени, с които се стреми да задоволява интереса на съвременния потребител. Една от последните функции на приложението - Stories, вече има повече ежедневни потребители, отколкото цялото приложение "Снапчат". 

За разлика от "Снапчат" обаче, потребителската база на "Инстаграм" е предимно международна, като 80% от тях са извън САЩ. Бразилия, например, е вторият по големина пазар на приложението с 45 милиона потребители. Всичко това говори, че тепърва "Инстаграм" ще показва възможностите си.

Сериозен ръст на активните потребители се наблюдава и при "Туитър". Броят на потребителите, ползващи всеки месец платформата, се е увеличил с 6%. 

Растежът е по-голям, отколкото очакваха анализаторите. А подобен процент връща надеждите на акционерите, които няколко поредни тримесечия наблюдаваха с притеснение стагнацията при изменението на потребителската база.

От данните на микроблогинг платформата става ясно, че месечните активни потребители са се увеличили до 328 млн. души в края на първото тримесечие - близо 20 млн. активни потребители повече спрямо четвъртото тримесечие на 2016 г.

Анализаторите очакваха средният месечен брой да нарасне, но до около 321 млн. месечни активни потребители.

Въпреки растежа на потребителската база, приходите на компанията падат със 7,8% до 548,3 млн. долара. Нетната загуба се е свила до 61,6 млн. долара, като е достигнала 79,7 млн. долара.

Източник: "Бизнес инсайдър"