От компанията правят нов опит да изчистят социалната мрежа от сензационно и зловредно съдържание

"Фейсбук" продължава да взема мерки в битката за по-високи стандарти в информацията. В опит да изчисти социалната платформа от сензационно и зловредно съдържание, компанията обяви, че е променила алгоритмите в своя News Feed (началната страница за всеки отделен потребител) и въвежда нови критерии за рекламите. 

Актуализацията е в унисон със стремежа на "Фейсбук" да се противопостави на фалшивите новини и вирусните публикации, гонещи единствено финансова изгода за сайтовете. Промените се очаква да бъдат активирани постепенно в следващите няколко месеца. 

"От миналата година имаме политика да попречим на компании с нискокачествено съдържание да рекламиран на нашата платформа“, коментират Джин-Рен Лин и Шенгбо Гоу от "Фейсбук", цитирани от The Verge. 

От компанията твърдят, че е изградила база данни от стотици хиляди уеб сайтове, свързани със сайта и мобилното ѝ приложение, които "имат голям брой зловредни, шокиращи или злонамерени реклами и много малко качествено съдържание". 

Инженерите активно си служат и със софтуер, базиран на изкуствения интелект, който проследява линковете и търси шокиращи новини или статии от типа "за възрастни". 

Алгоритъмът е разработен така, че ако се установи, че дадена публикация може да отведе към страници с подобен тип нискокачествено съдържание, тя се показва с много по-ниска честота във всеки отделен news feed и съответно бива окачествена като неотговаряща на изискванията за реклама. 

"По този начин хората ще могат да виждат по-малко заблуждаващи и повече достоверни постове", обясняват изследователите.

В началото на тази година "Фейсбук" предприе по-агресивен подход в модерирането на публикациите на своята платформа и значително повиши контрола върху "спамърите", онлайн троловете, включително влиянието на чуждестранните правителства.

Източник: The Verge