Това предсказа Лестър Вундерман. Бащата на директния маркетинг даде специално интервю за Bulevard.bg.

Лестър Вундерман е основател и президент на агенция Wunderman. По-известен е като "бащата на директния маркетинг". Той е една от 10-те най-големи легенди в рекламата и маркетинг гуру на XX век. 

През 1947 г. започва работа като автор на текстове в агенция Maxwell Sackheim & Co. Там постепенно осъзнава, че събраните пощенски адреси могат да осигурят сериозен потенциал за растеж на всеки бизнес, ако се положат допълнителни маркетингови усилия. Така Лестър Вундерман става разпространител на изцяло нов начин за продажба на стоки и услуги, въвеждайки новаторската си концепция за директния маркетинг. През 1967 г. в реч пред Масачузетския технологичен институт Лестър Вундерман за пръв път използва термина "директен маркетинг". 

Сред неговите изобретения са и талоните във вестниците и списанията, безплатните телефонни номера за поръчка, широката агентска мрежа. В средата на миналото столетие, вече като президент на собствената си агенция, Лестър Вундерман успява да изгради бизнеса на кредитните карти American Express и Columbia Record Club на музикалната компания "Кълъмбия рекърдс". Книгата му "Директно: Как да накараме рекламата да се отплаща" е бестселър за всички времена.

Wunderman, създадена през 1958 г., днес представлява мрежа от рекламни, маркетинг и консултантски компании с централа в Ню Йорк и над 130 офиса в 55 държави. През 1973 г. Wunderman става част от Young & Rubicam. Y&R е клон на втората по големина в света комуникационна верига WPP Group. Сред клиентите на Wunderman са Burger King, Ford, Jaguar, Kraft Foods, msn, Microsoft, Xerox, Nokia, Novartis, Time Warner, L’Oreal, Colgate, Lufthansa.

- Г-н Вундерман, кои е най-важният закон в маркетинга днес?

- Познанието! Днес клиентите са бомбардирани от непрекъснато увеличаващ се брой съобщения, които се опитват да му продадат нещо. Това се случва на фона на постоянно множене и на самите медии. Те стават все повече, по-разнообразни, по-адекватни. Есенцията на съвременния маркетинг, който е базиран на добрата информация, се крие в правилното разбиране на нуждите на всеки потенциален клиент. Задайте си въпроса какво клиентът иска тук и сега. В тази насока съсредоточете всичките си усилия. Въоръжени с добра информация, ние знаем "защо клиентът си купува нашата стока или услуга". Но това, което често ни се случва да не знаем, е: "Кога клиентът е готов за покупка?“. Определянето на точния момент на извършване на това свещенодействие трябва да става не на базата на някакви наши усещания или убеждения, а да се основава на точни показатели. Засега, макар че нещата стават по-лесно, това си остава по-скоро пожелание, отколкото реалност в маркетинга.

- Коя ще бъде следващата голяма идея в маркетинга?

- Кои ще са новите участници в маркетинг процеса? Това ще бъде следващата голяма идея в маркетинга. Досега само собствениците на фирми решаваха какво да произвеждат и как да го продават. Днес новите интерактивни медии променят пейзажа постепенно. Няма да е далеч времето, когато потребителите ще са тотални властелини в маркетинга, който изцяло ще се съобразява с техните нужди и изобщо няма да се интересува от онова, което искат, правят или преследват производителите.
Маркетингът ще стане изцяло персонален. На нас ще ни се наложи да разделим съобщенията си спрямо всеки потребителски сегмент, дори спрямо всеки отделен купувач. Само така стоките ще служат на потребителите и ще ги накарат да се почувстват специални, ухажвани, единствени, неповторими.

Умението да се слуша добре. Това ще бъде следващото най-мощно оръжие в маркетинга.

- Това, което е модерно днес, на другата сутрин вече е остаряло. Как маркетингът отговаря на това огромно предизвикателство?

- Да, ние живеем в интересни и бурни времена. Природата, естеството, функциите на маркетинга като наука и професия се променят интензивно. След индустриалната революция маркетингът никога не се е променял толкова много и така бързо, както сега.
Добрият специалист трябва да познава, разбира и управлява увеличаващата се сила на маркетинга. Той задължително трябва да владее и силата на информацията, на пътищата на събирането и обработването й. Да употребява правилно медиите, които в ръцете на обучения войн може да се превърнат в най-съвършеното оръжие.

- А от какво един мениджър трябва да се пази?

- Най-голямата грешка, която може да допусне един мениджър в своята работа, е да зарови главата си в пясъка, да се скрие, да тръгне да прикрива или да замазва грешките си. Нашият бизнес е обща колаборация и всичко трябва да бъде открито и споделено. И успехите, и провалите. Една мениджърска грешка може да бъде поправена, като се учим от постиженията на другите. Ние трябва задължително да споделяме какво знаем и да научим другите на това, а не егоистично да го пазим само за себе си. Мениджърите са отбор, съставен от най-добрите играчи от различни точки на света. Нивото на представянето на този отбор зависи от това дали умеем да предаваме щафетата на другите. Само така маркетингът ще си остане една от най-мечтаните професии в света.

Няма да е далеч времето, когато потребителите ще са тотални властелини в маркетинга, който изцяло ще се съобразява с техните нужди.

- Как един мениджър може да усъвършенства уменията си и по този начин да помогне и на марката, за която работи?

- Бранд мениджърите не трябва само да познават отлично своята марка, продуктите й, предимствата и качествата на това, което продават, но и да са в близки, интимни отношения с аудиторията си. Да разбират настоящите й нужди. При мениджърите усъвършенстването на уменията им, в каквато и да било посока, няма как да се случи, без да се отчете нарастващото влияние на потребителите. Това няма да се уморя да повтарям до безкрай!
Днес купувачът може, свободно и без цензура, да споделя своя покупателен опит с другите. Бранд мениджърите, които съумеят да се вслушат добре в това демократично многогласие, ще успеят. Останалите са обречени на провал. Диалогът, който в момента се заражда между аудиторията и маркетолозите, ще доведе до големи промени в нашата професия. До раждането на нови форми за комуникация, до неподозирани от нас нови медии. Умението да се слуша добре. Това ще бъде следващото най-мощно оръжие в маркетинга.

Роден е на 20 юни 1920 г. в Бронкс, Ню Йорк.  Снимка: spoon.tv 

- Легендарна е вашата работа и дългогодишно приятелство с American Еxpress. Възможно ли е сега да се изгради подобна силна марка?

- Да, може. Въпреки силно конкурентната и жестока среда сега, може пак да се изградят пълнокръвни и жизнени нови марки. Да изградиш нова марка означава да предложиш стока или услуга с нови и по-добри качества и свойства. Microsoft, Amazon или Apple са новородени марки, но са едни от най-големите днес. Всяко време има своите нужди. Марки, които задоволяват тези потребности или удовлетворяват стари нужди, но по-качествено, няма как да не се превърнат в лидери на пазара.

Умението да се слуша добре. Това ще бъде следващото най-мощно оръжие в маркетинга.

- Как може да се погрижим за марката си в тези объркани времена на кризи и рецесия?

- В миналото марките са се защитавали успешно чрез постоянното обновяване на атрибутите си и чрез още по-усилено промоциране пред аудиторията. Вярваме, че това работи и днес. Марките могат да се предпазят, като продължат да бъдат адекватни на нуждите на купувача, да имат гъвкава ценова политика и да се позиционират с агресивна рекламна и пиар тактика. Това трябва да става така, че винаги да сте първи в ума на хората.

Вижте още: Майкъл Лейбовиц: Създай стойност, за да получиш стойност




18 Коментара

  1. Small b366fdccf2599037dbedf5a34492505e57f66bd609965403d0ca905f0fca29f0 Анонимен

    Това е интересен уебсайт. При интерес, моля посетете ни на credit repair round rock

  2. Small b366fdccf2599037dbedf5a34492505e57f66bd609965403d0ca905f0fca29f0 mikasa

    Thank you for sharing this amazing post. keep up the great work.

    https://www.lakemacquariekitchenrenovations.com.au/

  3. Small b366fdccf2599037dbedf5a34492505e57f66bd609965403d0ca905f0fca29f0 Larry

    Informative article. Keep sharing. treeremovalraleighpro.com

  4. Small b366fdccf2599037dbedf5a34492505e57f66bd609965403d0ca905f0fca29f0 Derrick

    Pretty interesting content. fencecompaniestampa

  5. Small b366fdccf2599037dbedf5a34492505e57f66bd609965403d0ca905f0fca29f0 Anthony

    Thank you for the article. fencingwilmingtonnc

  6. Small b366fdccf2599037dbedf5a34492505e57f66bd609965403d0ca905f0fca29f0 Paul

    Pretty amazing article. Keep sharing the good work. fencing raleigh nc

  7. Small b366fdccf2599037dbedf5a34492505e57f66bd609965403d0ca905f0fca29f0 James

    Thank you for the information. foundationrepairwichitaks.net

  8. Small b366fdccf2599037dbedf5a34492505e57f66bd609965403d0ca905f0fca29f0 Elton

    Very well written article. Keep sharing. foundationrepairraleighnc.net

  9. Small b366fdccf2599037dbedf5a34492505e57f66bd609965403d0ca905f0fca29f0 Ed

    Glad to found this great content. Keep sharing.
    www.miamifences.org/

  10. Small b366fdccf2599037dbedf5a34492505e57f66bd609965403d0ca905f0fca29f0 Amelia Roberts

    Apart from having creative and analytical minds, marketers have to always be up-to-date with constantly changing marketing landscape.
    URL: www.treeremovalmelbournearborists.com/eastern-suburbs/

  11. Small b366fdccf2599037dbedf5a34492505e57f66bd609965403d0ca905f0fca29f0 annya

    I was very encouraged to find this site. The reason being that this is such an informative post. Thanks for sharing!

    bathroom supplies central coast nsw

  12. Small b366fdccf2599037dbedf5a34492505e57f66bd609965403d0ca905f0fca29f0 Анонимен

    Great and informational website content. foundation crack repair

  13. Small b366fdccf2599037dbedf5a34492505e57f66bd609965403d0ca905f0fca29f0 Анонимен

    Thanks for the information. www.concretecontractorsfortworth.com

  14. Small b366fdccf2599037dbedf5a34492505e57f66bd609965403d0ca905f0fca29f0 Анонимен

    How can I make my marketing more personal? tree services

  15. Small b366fdccf2599037dbedf5a34492505e57f66bd609965403d0ca905f0fca29f0 Sylvia Pattinson

    Apart from having creative and analytical minds, commercial vent hood cleaner marketers have to always be up-to-date with constantly changing marketing landscape.

  16. Small b366fdccf2599037dbedf5a34492505e57f66bd609965403d0ca905f0fca29f0 Jason Smith

    Personalization will be the prime driver of marketing success within five years | arborist

  17. Small b366fdccf2599037dbedf5a34492505e57f66bd609965403d0ca905f0fca29f0 killersmile

    Great site i love it keep posting more! bath remodel fresno

  18. Small b366fdccf2599037dbedf5a34492505e57f66bd609965403d0ca905f0fca29f0 killersmile

    Awesome post i love it keep posting more! erie shed builders