Михаел Пройс, собственик на рекламна агенция Preuss und Preuss, даде специално интервю за Bulevard.bg.
Михаел Пройс е роден през 1974 г. в Германия. Повече от 10 години работи като творчески директор в агенции от ранга на HEIMAT Werbeagentur, Jung von Matt и Butter. Преди 4 години, заедно със съпругата си, създава рекламна агенция Preuss und Preuss, на която е главен творчески директор. Има над 100 награди, сред които блестят златните отличия от Cannes Lions, Effie, EuroEffie, Epica, IF, LIAA, OneShow, RedDot, ADC Europe.
Великденско яйце - реклама на зоопарка в Кьолн, Германия. Рекламна агенция Preuss und Preuss. Снимка: adsoftheworld.co
- Г-н Пройс, как открихте, че имате талант за рекламата? Кога и как попаднахте в професията?
- Започнах като стажант в немския клон на рекламна агенция BBDO през далечната 1993 г. Тогава бях на 17 години. Само след няколко седмици бях напълно пристрастен към магията, наречена "Реклама". Оттогава, в съзнанието ми, рекламата все още не е станала моя работа. Тя е хоби, забавление, любов... Надявам се така да остане до края.
- Кои са вашите музи? Кога се чувствате истински вдъхновен?
- Обожавам да пътувам, обичам да посещавам галерии по време на моите странствания по света, приятно ми е да общувам с хора от различни страни и култури. Тогава наистина намирам истинския смисъл на живота. Най-вдъхновяващият човек за мен е малката ми дъщеря Марта. Страхотно е усещането всеки божи ден да откривам света отново през очите й.
- Кое е креативно в рекламата? По какво може да разберем, че едно творческо решение, ще е и работещо за клиента?
- Вярвам в: Творчеството в рекламата трябва да решава конкретни комуникационни проблеми.
Доверявам се на: Идеи, които са от практично значение за клиента.
Вечно влюбен съм в: Предложения, които вдъхновяват отбора в началото и целевата група в края.
- Кои са най-често срещаните митове за професията творчески директор? Колко са важни наградите за вас?
- Творческите директори обичат революционните идеи, които смятат, че може да променят света. Но това е химера, в която ако вярваш, няма как да успее в нашия бизнес, които се подчинява на железни правила. Творческият елемент е толкова ограничен при нас от рамките, поставени от заданието (брифа) на клиента, че на нас наистина ни се налага на творим истински – колкото и това да ви звучи абсурдно.
Наградите ли? Ами с тях може само да си направя една изложба вкъщи и да им се възхищавам сам в миг на носталгия.
Добре дошли на всички гости - реклама на зоопарка в Кьолн, Германия. Рекламна агенция Preuss und Preuss. Снимка: adsoftheworld.com
- Социалната реклама е просто още един канал, нищо повече. Със социалния елемент трябва да се внимава. Когато той е използван на място, може да бъде много силен. Но ако това е направено самоцелно, може да изиграе лош номер на всички – марката, клиента, агенцията.
- Стана модерно да правиш социални реклами. Тази тенденция към 2014 продължава ли да бъде актуална?
- Аз съм твърдо "За" всяка нова възможност, която ни позволява да се развиваме постоянно. Но преди всичко вярвам в добрите идеи, които ни извеждат едни гърди напред пред модата на деня, която ни прави банални и още по-важното – пред преките ни конкуренти.
- Дигиталните медии ограничават ли работата ви като творчески директор?
- Аз не приемат ограничения. Дигиталните медии притежава много възможности за иновации, а също и за големи дизайнерски решения.
- Рекламата как трябва да отговори на новите предизвикателства на XXI век, за да запази основното си място в маркетинг микса?
- Добрите идеи не се нуждаят от високи бюджети. Важното е да общуваш с уважение с аудиторията. Само тогава ще създаваш прекрасни реклами, които може да променят и съзнанието на хората, дори и на света.
Рози за св.Валентин - реклама на зоопарка в Кьолн, Германия. Рекламна агенция Preuss und Preuss. Снимка: adsoftheworld.com
Вижте още: Маркетингът ще стане изцяло персонален
2 Коментара
Interviews are structured conversations where one party asks questions and another provides answers. They are used in job hiring, research, journalism, and media. Formats include face-to-face, phone, video, or written exchanges. Effective interviews require preparation, clear communication, and active listening. They help gather information, assess candidates, or explore perspectives on various topics.
Embezzlement Lawyer
The combination of specific action rhythms with vivid and sharp speed drawing elements is what makes geometry dash meltdown different from previous versions and wins the trust of players.