Михаел Пройс, собственик на рекламна агенция Preuss und Preuss, даде специално интервю за Bulevard.bg.
Михаел Пройс е роден през 1974 г. в Германия. Повече от 10 години работи като творчески директор в агенции от ранга на HEIMAT Werbeagentur, Jung von Matt и Butter. Преди 4 години, заедно със съпругата си, създава рекламна агенция Preuss und Preuss, на която е главен творчески директор. Има над 100 награди, сред които блестят златните отличия от Cannes Lions, Effie, EuroEffie, Epica, IF, LIAA, OneShow, RedDot, ADC Europe.
Великденско яйце - реклама на зоопарка в Кьолн, Германия. Рекламна агенция Preuss und Preuss. Снимка: adsoftheworld.co
- Г-н Пройс, как открихте, че имате талант за рекламата? Кога и как попаднахте в професията?
- Започнах като стажант в немския клон на рекламна агенция BBDO през далечната 1993 г. Тогава бях на 17 години. Само след няколко седмици бях напълно пристрастен към магията, наречена "Реклама". Оттогава, в съзнанието ми, рекламата все още не е станала моя работа. Тя е хоби, забавление, любов... Надявам се така да остане до края.
- Кои са вашите музи? Кога се чувствате истински вдъхновен?
- Обожавам да пътувам, обичам да посещавам галерии по време на моите странствания по света, приятно ми е да общувам с хора от различни страни и култури. Тогава наистина намирам истинския смисъл на живота. Най-вдъхновяващият човек за мен е малката ми дъщеря Марта. Страхотно е усещането всеки божи ден да откривам света отново през очите й.
- Кое е креативно в рекламата? По какво може да разберем, че едно творческо решение, ще е и работещо за клиента?
- Вярвам в: Творчеството в рекламата трябва да решава конкретни комуникационни проблеми.
Доверявам се на: Идеи, които са от практично значение за клиента.
Вечно влюбен съм в: Предложения, които вдъхновяват отбора в началото и целевата група в края.
- Кои са най-често срещаните митове за професията творчески директор? Колко са важни наградите за вас?
- Творческите директори обичат революционните идеи, които смятат, че може да променят света. Но това е химера, в която ако вярваш, няма как да успее в нашия бизнес, които се подчинява на железни правила. Творческият елемент е толкова ограничен при нас от рамките, поставени от заданието (брифа) на клиента, че на нас наистина ни се налага на творим истински – колкото и това да ви звучи абсурдно.
Наградите ли? Ами с тях може само да си направя една изложба вкъщи и да им се възхищавам сам в миг на носталгия.
Добре дошли на всички гости - реклама на зоопарка в Кьолн, Германия. Рекламна агенция Preuss und Preuss. Снимка: adsoftheworld.com
- Социалната реклама е просто още един канал, нищо повече. Със социалния елемент трябва да се внимава. Когато той е използван на място, може да бъде много силен. Но ако това е направено самоцелно, може да изиграе лош номер на всички – марката, клиента, агенцията.
- Стана модерно да правиш социални реклами. Тази тенденция към 2014 продължава ли да бъде актуална?
- Аз съм твърдо "За" всяка нова възможност, която ни позволява да се развиваме постоянно. Но преди всичко вярвам в добрите идеи, които ни извеждат едни гърди напред пред модата на деня, която ни прави банални и още по-важното – пред преките ни конкуренти.
- Дигиталните медии ограничават ли работата ви като творчески директор?
- Аз не приемат ограничения. Дигиталните медии притежава много възможности за иновации, а също и за големи дизайнерски решения.
- Рекламата как трябва да отговори на новите предизвикателства на XXI век, за да запази основното си място в маркетинг микса?
- Добрите идеи не се нуждаят от високи бюджети. Важното е да общуваш с уважение с аудиторията. Само тогава ще създаваш прекрасни реклами, които може да променят и съзнанието на хората, дори и на света.
Рози за св.Валентин - реклама на зоопарка в Кьолн, Германия. Рекламна агенция Preuss und Preuss. Снимка: adsoftheworld.com
Вижте още: Маркетингът ще стане изцяло персонален
0 Коментара
Бъди първия коментирал! Вход Регистрация Влез с Facebook