Геннадий Воробьов, основател на Optimization.bg и главен изпълнителен директор на Netpeak България, в специално интервю за Bulevard.bg
Геннадий е от бесарабските българи, родом от Измаил (Украйна), a от 2003 г. живее в България. През 2008 г. започва да се занимава с онлайн реклама и оттогава тя става негова професия.
Лектор на специализирани събития и семинари: SEO Конференция, Interactive Seminars,"БГ сайт", E-manager, PresenThink и др.
- Геннадий, Optimization.bg става Netpeak България. Освен смяната на името, какво още произтича от този факт?
- Ясно е, че смяната на името е утвърждаване на бранда Netpeak на пазара на SEO (оптимизация за търсачки) и PPC рекламата (Pay Per Click реклама, напр. Google AdWords, "Фейсбук").
След обединението ние "се качваме на релсите Netpeak", което означава системност, автоматизация и формализация на вътрешните бизнес процеси, от една страна, както и прилагането на цялата технологична мощ, разработки и ноу-хау, от друга.
- Ако трябва да представите Netpeak само с три ключови думи, кои ще са те?
- Резултатоориентираност. Системност. Развитие на бизнеса на клиента.
- Ако може да говорим за добавена стойност, с какво стъпването на Netpeak на българския пазар ще промени реалната картина във вашия бизнес?
- Опитваме се да допринесем доста за развитието на пазара, защото определено има нужда от това:
- все още има доста клиенти с бюджети, които търсят гарантирани позиции в "Гугъл". Това, освен че е отживелица, няма как да е рентабилно за клиента. Позицията не гарантира нито посещения, нито продажби - вече трябва да измерваме поне органични посещения, продажби/запитвания, т.е. качествени, а не количествени данни.
Заедно ще обучаваме клиентите ни и пазара, че онлайн рекламата може и трябва да се измерва - смеем да твърдим, че това е единственият канал, рентабилността на който може да се измери точно и ясно.
- предлагаме редица безплатни инструменти за онлайн маркетолози, които се използват от над 30 000 специалисти в цял свят. Отделно, специално за България адаптирахме единствен по рода си инструмент за анализ на ключови думи и конкуренцията в Google.bg - Prodvigator.bg, който има и безплатна версия, и съм впечатлен, че този продукт тръгна в България. С тези инструменти искаме да подобрим нивото на българския специалист в онлайн маркетинга.
- започваме и редица безплатни онлайн уебинари, където ще споделяме знанията от практиката. Целта тук е отново обучение на специалисти - имаме сериозна нужда от кадри в българския ни офис.
- Основен продукт на Netpeak е SEO 2.0. Разкажете ни повече за него.
- SEO 2.0 е уникален продукт в оптимизацията за търсачки и насочен към бизнеси с истински намерения да продават онлайн.
Формулата на продукта е:
[SEO 2.0] = [SEO на настоящето] + [Унифицирани действия за увеличение на продажбите] + [Подобряване на условията за работа на клиента] + [бранд Netpeak].
Това е:
- смесица от много процеси в оптимизацията не само на сайта, но и на самия бизнес на клиента, за да продава повече (работа на персонала, маркетинг екипа на клиента, задържане на купувача, работа с лоялна аудитория);
- дълги, но интересни процеси;
- тежка, но заслужаваща тези усилия работа;
- ясни резултати "черно на бяло" с положителна възвръщаемост на инвестицията.
Това са основни тезиси като резултат след прилагане на [SEO 2.0].
Не мога да опиша целия продукт в това интервю, тъй като презентацията му е 92 страници и просто ще те поканя да видиш презентацията от сайта ни http://seo.netpeak.bg/.
- Към днешна дата защо е важна оптимизацията на един сайт?
- В работата се ръководим от формализирани списъци със задачи, проверяваме стотици фактори и показатели на даден сайт. Техническото състояние на сайта никога не е било толкова важно досега и ние му отделяме страшно много ресурси.
С времето се оказа, че работата ни не се състои само в написване на инструкции, но и убеждаване на клиента, че трябва да се реализират, при това коректно.
- Съществуват различни SEO техники за оптимизация. В момента коя техника е най-актуална и задължителна?
- От наша страна, като подизпълнител: спазване на правилата на търсачките. Постигаме това с т.нар. стратегия "SEO на настоящето":
- стотици инструкции във вътрешната оптимизация на сайта;
- задълбочено проучване на нишата на проекта, оценка на обема търсене в дадена ниша и съставяне на съответно семантично ядро ключови думи;
- Conversion Rate Optimization и анализ на ползваемостта на сайта. Не може и не работим за търсачките - работим за посетителите на сайта, да бъдат удовлетворени от посещението, а след това, доколкото е възможно, изпълняваме препоръките на търсачките;
- уебанализ на качествени данни: постигане на KPI (ключови показатели за ефективност), пресмятане на ROI (възвръщаемост на инвестициите).
От страна на клиента се изисква доверие, партньорство с нас и актуалност. Под "актуалност" имам предвид актуалност на предложенията - наличие на предлаганата в сайта стока, актуалност на цените и услугите, които се предлагат.
Например няма да имаме успех, ако рекламираме или оптимизарме продукта iPhone 6, а той да е на безбожна цена, неналичен и колежката в магазина да не вдига телефона при обаждане.
Проверката за актуалност също е наша компетенция.
- Съществуват и т. нар. "черни" SEO техники. Този номер минава ли все още?
- Ще бъда кратък - минават... за кратко. Положителното в случая е фактът, че в България много бизнеси са пробвали "черните" техники и вече знаят "цената" :-).
- Дълго време се повтаряше, че уникалното съдържание е царят на Мрежата. Сега кой диктува модата?
- Търсачките започнаха да използват нови групи качествени фактори в класирането:
- поведенчески фактори (време на престой в сайта, процент откази, качество и удобство на сайта);
- бизнес фактори (реален бизнес ли си, актуален и конкурентен ли си на пазара);
- разширени контент фактори.
И вече не е важна уникалността, а да задоволиш потребностите на потребителя чрез съдържанието. Не можеш да напишеш уникално описание за iPhone 6 - навсякъде той тежи еди-колко си грама, с един и същи екран, с една и съща операционна система.
За да се класираш и да продаваш, трябва да отговориш на потребителя:
- а истински ли е;
- колко, каква и къде му е гаранцията;
- колко ще ми излезе доставката, кога ще го получа;
- мога ли да платя на лизинг и с карта;
- искам да го пипна, преди да го купя - къде да дойда?
Това се реални въпроси и клиентът иска отговори на тях тук и сега.
Идеалната рецепта с идеи за съдържанието - отговаряйте на въпросите на клиентите си.
- Оптимизация или маркетинг в социалните мрежи?
- И двете. Ако се стараете в бизнеса и предлагате качествени услуги, много от вашите клиенти биха купили от вас повторно - но те просто не ви помнят, ако не комуникирате с тях.
- 2014-а отива към своя край. Под какъв знак мина тази година?
- В SEO, както винаги, имаше немалко ъпдейти на търсачките, които се отразиха много добре върху клиентските проекти. А това е един от сигналите, че имаме правилна стратегия и ще продължим да усъвършенстваме "SEO на настоящето".
В PPC се усеща много силна експанзия на "Гугъл" и "Фейсбук".
- Какво да очакваме през 2015-а?
От страна на крайния потребител: още повече мобилни комуникации, претенциозни клиенти и по-голяма конкуренция на пазара.
Не очакваме особени промени в алгоритмите на органичните резултати на търсачките.
А в Google AdWords - още повече конкуренция и увеличение на цената на клик, а значи и цената за придобиване на клиент.
Очаквайте и много новинки от Netpeak :-)
Netpeak Bulgaria - компания, появила се след обединението на българската агенция за оптимизация за търсачки Optimization.bg с най-голяма онлайн маркетинг агенция в Източна Европа Netpeak (с централа в Украйна и присъствие в САЩ, Русия, Казахстан, а вече и в София).
7 Коментара
Геннадий Воробьев, желаю тебе успеха и продвижения в твоем бизнесе. Верю ,что у тебя все получится. Измаил. Н. Воробьева.
Source
The detailed explanations and valuable information were very helpful. Thank you for sharing such great content. I look forward to more excellent posts! winteranma
Thank you for providing such excellent content. The meticulous explanation and valuable information have been very helpful. I look forward to more content like this. Thanks! massagee
The information was very systematic and detailed, which was very helpful. Thank you for providing such valuable content. I’ll visit often and look forward to more great posts!
massagee
Много сложно ми изглежда. Колко струват консултациите ви?
Хм...Интересна компания.
Геннадий Воробьев, желаю тебе успеха и продвижения в твоем бизнесе. Верю ,что у тебя все получится. Измаил. Н. Воробьева.