Намаляването на личните публикации за сметка на професионалните е проблем, пред който "Фейсбук" тепърва ще се изправя

Какво публикувате във "Фейсбук"? Ако от дълго време не сте публикували нищо по-лично като размисли и снимки, не се притеснявайте, далеч не сте сами. Според доклад на The Information, посветен на онлайн споделянето в социалната мрежа, "Фейсбук" изпитва трудности да се справи с отлива на "оригинални споделяния" от потребителите си, пише Fortune.com. 

Тук идва моментът и да се запитаме - какво ще стане със социална мрежа, чиито потребители отказват да споделят личните си преживявания? Според експертите това може да се яви като опасност за най-популярната в световен мащаб социална мрежа към момента. 

Отказът от споделяне на лични мисли и моменти, което бе първоначалната идея на "Фейсбук", се отразява върху развитието на цялата компания. Иначе казано социалната мрежа се превърна в социална медия, в която личното отстъпва място на публичното. 

За социалните мрежи, които придобиват популярност, най-често има два пътя - да се опитат да лавират между личното и мейнстрийма, като гледат да не прекаляват и да запазят идентичността си (подобно на Reddit) или такива, които след като стигнат пика по популярност, постепенно биват изоставени от потребителите си заради следващото най-популярно нещо (спомнете си MySpace). 

Виж още: ЕК: Закрийте профилите си във "Фейсбук", САЩ шпионира

"Фейсбук" успя да избегне и двата пътя, тръгвайки по свой собствен - стана важна част от запазването на връзката със семейството и старите приятели. Все пак "Фейсбук" остава първото място, за което повечето хора се сещат да споделят някои от важните си преживявания и размисли - завършване на образование, годеж, сватба, раждане на дете... Реално "Фейсбук" влезе в ролята на личния ни пресрелийз. 

Което на свой ред ни води до това, че все по-голямото отдръпване на потребителите да публикуват подобни лични моменти е сериозен проблем. И има две основни причини за това. От една страна, това е повишеното споделяне на професионално съдържание. От друга - смяната на поверителността на публикуваното съдържание от лично (само до приятелите ни) към публично (всеки, който попадне на профила ни). 

Проблемът с поверителността е сериозен. Все по-често ставаме наблюдатели на случаи с копирани нечии публикации (най-често в засрамваща публикувалия ги светлина), извадени от контекст. Допълнително с това, че самите условия за поверителност на "Фейсбук" не са особено лесни за асимилиране от обикновения потребител. 

Виж още: Хората без профил във "Фейсбук" са по-щастливи​​​​​​​

Увеличаването на професионализираното съдържание пък превърна "Фейсбук" в една голяма медия, в която традиционни медии и отделни хора пълнят нюзфийда с новини. Друг момент е онова неутрално, относително забавно съдържание - снимки на котки, икони, стари вицове и т.н. 

Всичко това измества онази стара основна функция на "Фейсбук", да видиш какво се случва със старите ти приятели, с които не можеш да се виждаш често. 

Разбира се, тази лична част е все още доста далеч от изчезване, но пред компанията стоият сериозни въпроси за решаване, ако иска да спре този процес на отказване от личното. 

Източник: fortune.com