"Ловец на лисици" може да му донесе първа номинация за "Оскар", а новата му комедия Alexander and the Terrible, Horrible, No Good, Very Bad Day печели семейната публика

"Ловец на лисици" / Foxcatcher, с чиято финална прожекция на 1 ноември приключва софийският фестивал за независимо кино So Independent, е поредната биографична драма на Бенет Милър ("Капоти", "Кешбол") и вече му донесе наградата за режисура от кинофестивала в Кан. В рецензията си в. "Култура" го определя като "свиреп филм".

Това, което всички сега очакват, е номинация "Оскар" за изпълнителя на главната роля Стив Карел - известен досега предимно с комедийните си роли във филми като "Мис Слънчице", "40-годишният девственик", "Феноменалният Бъртс Уондърстоун", сериала "Офисът" и двете анимации "Аз, проклетникът", "Водещият" и продължението му.

Сюжетът

Марк Шулц (Чанинг Тейтъм), състезател по свободна борба и носител на златен олимпийски медал, е поканен от мултимилионера Джон Дюпон (Стив Карел) да се премести в неговото имение, за да помогне при съставянето на олимпийския отбор за Сеул 1988.

Така същевременно ще използва и свръхмодерния му тренировъчен комплекс "Фокскечър" (букв. - "Ловец на лисици"). Там борецът се надява да се съсредоточи върху тренировките и най-после да излезе от сянката на брат си Дейв (Марк Ръфало). 

Дюпон, на свой ред, също е движен от скрити подбуди - с подкрепата към световния шампион в борбата му за нова титла той съзира шанс да впечатли величията от своя социален кръг и най-вече своята вечно недоволна майка (Ванеса Редгрейв).

Поласкан от вниманието и зашеметен от бляскавия свят на милиардера, Марк започва да припознава в него бащинска фигура и става все по-зависим от одобрението му. Непостоянната и деструктивна природа на Дюпон, който страда от шизофрения, обаче го променя.

Менторът започва да го изкушава към начин на живот, който заплашва да обезсмисли тренировъчния му процес. Скоро безразборното поведение на Дюпон и неговите извратени психологически игри започват да подриват вече отслабеното самочувствие на атлета.

Богаташът пренасочва вниманието си върху Дейв. По-големият от братята Шулц е наясно, че не всичко се купува с пари, и излъчва онази самоувереност, която липсва и у Марк, и у Дюпон.

Нарастващата параноя на Дюпон и все по-голямото отчуждение между него и братята води до трагедия, която никой не би могъл да прогнозира...

Финалът на тази печална история е известен - Марк е застрелян от Джон Дюпон в един януарски ден на 1996 г., едва на 36.

Психичното заболяване на мултимилионера, който е наследник на бизнес империята DuPont, не се оказва смекчаващо вината обстоятелство - съдът не го признава за луд и той е осъден да лежи в затвора, където умира 13 години по-късно, през декември 2010.

В рязък контраст с драмата на Бенет Милър е другият нов филм със Стив Карел - комедията Alexander and the Terrible, Horrible, No Good, Very Bad Day ("Александър и безкрайно лошия ден"), по едноименната детска книжка на Джудит Виорст.

Александър е обикновено 11-годишно момче в шестчленно семейство: двама родители (Дженифър Гарнър и Карел), по-голям брат и сестра плюс бебе, също момченце. На рождения му ден всичко тръгва с главата надолу... и този път чуждото нещастие изглежда дори забавно.