Интернет гигантът отчете напредък по проекта и представи видеозапис от тест-драйва, а това лято пуска за изпитания първите 100 бройки от колата без волан, спирачки и педал за газта

Има хора, които обичат да са зад волана и твърдят, че шофирането, дори в градски условия, ги разтоварва и им позволява да подредят мислите си. "Гугъл" обаче са се посветили на идеята, че шофирането също носи стрес на съвременния човек, който трябва да бъде облекчен.

Съоснователят на компанията Сергей Брин отчита и факта, че общественият транспорт в САЩ не навсякъде е на ниво и не обслужва пълноценно всички граждани.

Виж още: Как си представяме бъдещето

Проектът за безпилотен автомобил вече е на ниво прототипи, като целта е пълна автономност, без ангажиране на човешкото внимание. Затова в колата

няма да има волан, спирачки или педал за газта -

цялата работа се поема от софтуера и сензорите, а на пътника му остава само да натисне един бутон. Купето не е свръхлуксозно, но все пак разполага с две места (с предпазни колани), пространство за личен багаж, бутони за тръгване и спиране плюс екран, който показва маршрута. 

Всичко това представлява важна крачка към подобряване безопасността по пътищата, убедени са в интернет гиганта, като изтъкват ползите за старите хора, при търсене на място за паркиране в градския център или при консумация на алкохол.

На първо място е безопасността

и именно с това започнахме работата си, обяснява Крис Урмсон, който ръководи проекта Self-Driving Car. Сензорите засичат обекти на около 200 м във всички посоки, а скоростта, постигната от прототипите, е ограничена до 40 км/ч.

Според данни на Световната здравна организация (СЗО), цитирани при представянето на проекта през 2010 г., в пътни инциденти загиват над 1,2 млн. души годишно. От американското транспортно министерство пък са пресметнали, че средно хората прекарват в път към работните си места близо час, по-точно - 52 минути.

Планираме да направим около 100 екземпляра

от прототипите и по-късно това лято започваме да тестваме ранните им версии, които все още разполагат с възможност за ръчен контрол, обясняват от "Гугъл". Ако изпитанията преминат с успех, пилотната програма в Калифорния ще продължи и през следващите две години.

Много ранна версия на прототипа