След като в социалната мрежа осъзнаха, че т.нар. "фалшиви новини" може да са допринесли за победата на Доналд Тръмп в президентските избори, Марк Цукърбърг оповести мерки за борба с дезинформацията онлайн

"Фейсбук" подготвя план за действие срещу разпространението на фалшиви новини в страниците на потребителите, обяви основателят на социалната мрежа и неин главен изпълнителен директор Марк Цукърбърг. Причината е публикуването на невярна информация по време на предизборната кампания в САЩ, довела по-рано този месец на власт в Белия дом кандидата на републиканците Доналд Тръмп.

По-сигурна технологична система за засичане на дезинформации, улеснена функция за подаване на сигнали и потвърждаване на достоверността от трети страни, специализирани да извършват проверка на фактите - това обещава Цукърбърг в обръщение към потребителите, публикувано в профила му.

Виж още: "Фейсбук" вече ще ни показва неща, които хората действително четат

Новият план за действие е изготвен, след като компанията се изправи пред засилена критика след резултата от президентските избори в САЩ. Социалната мрежа е обвинявана, че е подпомогнала агитацията в полза на Доналд Тръмп поради безпрепятственото разпространение на неистини - например фалшив туит от папа Франциск в подкрепа на милиардера, припомня БНТ.

Цукърбърг уверява потребителите, че "Фейсбук" отдавна работи по въпроса, но предупреждава, че проблемът е изключително сложен, "не само технологично, но и философски", тъй като платформата не иска да обезкуражава клиентите си да споделят мнения, да ограничава погрешка достоверното съдържание или да се превръща в "арбитър на истината".

Виж още: Новият алгоритъм на "Фейсбук" дава приоритет на приятелите и семейството ви

Досега сме разчитали нашата общност и трети страни да ни помагат в разграничаването на истините от неистините, като всеки може да ни докладва, че дадена връзка води към дезинформация, отбелязва Цукърбърг и припомня, че подобни мерки са взимани също против бомбастичните заглавия и други измамни практики.

Сред мерките за борба с "фалшивите новини" социалната мрежа предвижда поставянето на обозначения и предупреждения, по-високи изисквания към сходните връзки, по-ефективен подход към спама като цяло, промяна в рекламната политика.

Цукърбърг обещава и по-активно сътрудничество с журналисти и други фактори в медийните среди, за да почерпи опит от начина, по който проверяват достоверността на информацията.

Източник: БНТ, "Фейсбук"