От компанията залагат на връщане към корените на социалната мрежа

Преди няколко дни "Фейсбук" отново промени алгоритъма, чрез който изчислява какво да показва в листа с новините на всеки потребител. В официално съобщения на вицепрезидента на компанията, отговарящ за продуктовия мениджмънт, Адам Мосери, до потребителите се разясняват нововъеденията. 

Новият алгоритъм дава предимство на това, което близките ни публикуват. В най-важните новини най-отгоре ще се появяват публикациите, направени от приятелите и семейството ни. 

От компанията залагат на идеята, че "Фейсбук" преди всичко трябва да свързва хората с техните близки. 

"Нашият водещ приоритет е да ви държим във връзка с хората, местата и нещата, на които държите, започвайки с тези, които са ви приятели във "Фейсбук". Това, което е от приятелите ви, е във листа с новините ви - това е", пише в съобщението на компанията. 

Това е част от усилията на "Фейсбук" да върне хората към споделяне на повече лични неща, вместо на професионални. И така от социална медия, в каквато "Фейсбук" се е превърнал от години, сега идеята е сайтът да се завърне към корените си на социална мрежа, свързваща потребителите с приятелския им кръг. 

Виж още: "Фейсбук" вече ще ни показва неща, които хората действително четат

Промените в списъка с новини могат да означават, че част от медиите ще преживеят спад на посещенията, идващи от "Фейсбук" - "малък спад, но все пак забележим", коментира Адам Мосери и добавя, че някои медии могат да отбележат ръст, други спад, а трети могат да преживеят по-голям срив.

Дори и малка промяна в алгоритъма на списъка с новини ще има значително влияние върху новинарските издания. "Фейсбук" носи 40% от трафика на онлайн изданията - повече от всеки друг сайт, сочи компанията за анализ на социалните мрежи Parse.ly.

Така на практика тези медии, които искат да получава същите посещения от "Фейсбук", ще трябвада се ориентират към платени публикации и фейсбук реклама. 

Макар че списъкът с новини зависи преди всичко от компютърен алгоритъм, в сряда "Фейсбук" уточни, че има и хора, които селектират и поставят приоритет на някои публикации.

Виж още: Нещата, които харесваме във "Фейсбук", определят характера ни

Важно е потребителите да разберат, че има група от хора, която работи по списъка с новини, коментира Мосери. По думите му "Фейсбук" иска да покаже на потребителите публикациите, които те искат да видят. Всяка от промените е тествана в малка група потребители на "Фейсбук". Според Мосери общо 200 души работят в екипа, отговарящ за селектирането на съдържанието в списъка с новини.