Около 52% от българите са били наясно, че "бисквитките" могат да бъдат полезни за проследяване на сайтовете, които посещават

Всеки пети българин е оставял личните си данни като ЕГН или номер на лична карта в интернет. Други 9% са предоставяли някакъв вид данни на лична банкова сметка или номер на дебитна или кредитна карта. Едва 50% от българите пък са наясно как да използват по-безопасно и по-отговорно интернет технологиите. Това са част от изводите за България в последния анализ на Евростат по случай Международния ден за безопасен интернет. Анализът събира и отчита данни за изминалата 2016 г. 

Около 52% от българите са били наясно, че "бисквитките" могат да бъдат полезни за проследяване на сайтовете, които посещават. Половината от потребителите на глобалната мрежа у нас не изпитват притеснения, че действията им в интернет се записват, за да им бъдат пращани реклами.

Само 9% от българските потребители са използвали софтуер за ограничаване на възможността за проследяване на тяхната дейност в мрежата - т.нар. anti tracking софтуер.

През 2016 г. 63% процента сънародниците ни са имали прекаран интернет в домовете си, пък показват данните на НСИ. Най-предпочитаното устройство за достъп в мрежата е мобилният телефон, използван от около 73% от онлайн потребителите.

53% процента от българите са влизали в Интернет и чрез настолен компютър, а 51 на сто - чрез лаптоп. Смарт телевизор или друго мобилно устройство са използвали около 10 на сто.

Близо 40 процента от българските потребители на Интернет през миналата година са предоставяли някакъв вид лична информация в глобалната мрежа (домашен адрес, електронна поща, личен телефон).


Средно в ЕС през 2016 г. над 70%, или близо две трети от потребителите на интернет са контролирали онлайн личната информация за себе си. Много от тях са предприели действия, за да предпазят достъпа до тази лична информация в глобалната мрежа.

Почти половината европейци (46 на сто) не са позволили използването на лична информация за реклама, а други 40% са ограничили достъпа до профила си или съдържанието на сайтовете в социалните мрежи.

Освен това 37 на сто от потребителите на интернет са прочели и спазвали Декларацията за поверителност в глобалната мрежа.