Нова услуга предлага да намери перфектното за вас вино според генетичния ви код

Да откриеш добро вино е като да откриеш нов добър приятел. За съжаление обаче е също толкова трудно, особено ако имате претенциозен вкус. Вече обаче има решение на този проблем.

Новата услуга за доставка на вино, наречена "Вином", обещава да намери за вас съвършената бутилка вино чрез създаване на персонализиран профил на вкуса в зависимост от ДНК-то ви.

Базираният в Силиконовата долина стартъп анализира 10 генетични варианта, детерминирани чрез проба от слюнката и след това провежда запитване относно вкусовите предпочитания на клиента. Чрез нестандартния си подход компанията "Вином" обещава да намери виното, което пасва перфектно на вашия индивидуален вкус, пише "Индипендънт".

"Има над 400 гена, които информацията в клетките на езика и носа ни, и така ни позволяват да различаваме различните сортове по вкуса и миризмата им. Дори съвсем леки разлики в ДНК-то на човек, засягащи тези гени, могат да доведат до значителни разлики в това как усещаме вкусовете и ароматите. Това обяснява защо някои хора обичат салата с къдраво или брюкселско зеле, докато половинките им мръщят нос само при мисълта за това", обясняват от "Вином".

Изследванията за пасващия ви на генетично ниво еликсир ще ви струва 199 долара, а за всяка бутилката се доплаща по още 65 долара.

Някои експерти обаче не са въодушевени от идеята, като за тях подобни продукти, основани на "малко наука и много забавление", всъщност са "никаква наука и много забавление.

Пред "Бизнес инсайдър" генетикът д-р Джим Евънс коментира, че виното според ДНК-то на човек може да се сложи наравно с това да откриеш половинката си въз основа на ДНК тест - човечеството все още няма достатъчно информация за ДНК, за да получи такава информация.

Източник: "Индипендънт"