Продуктите, насочени към жени, редовно струват повече от същите или сходни продукти, предназначени за мъжете, констатира британският в. "Гардиън", цитиран от Nie-Jenite.bg

Оказва се, че не е лесно да си жена консуматор в днешно време, независимо дали си купуваш крем за лице, еднодневна самобръсначка, жилетка или джинси. На теория в магазина жените и мъжете са равни, но на практика ориенитраните спрямо пола им стоки водят до сериозна разлика в сметката на финала.

Продуктите, които са насочени към жени, редовно струват повече отколкото същите или сходни продукти, предназначени за мъжете. Размерът на несъответствието е поразяващ, според изследване на стотици продукти, направено от "Таймс" еквивалентни продукти струват с до 37% повече, когато се предлагат на жените.

Трудно е да си обясним защо една и съща самобръсначка еднодневка струва повече, когато е произведена в розово, отколкото в оранжево - но такива са цифрите (пакет от 10 самобръсначки "Бик" за мъже струват 1 лира, докато розовата опаковка съдържа осем и струва 2 лири).

Като прибавим и факта, че на много места в Европа жените получават по-ниско заплащане за една и съща работа с мъжете (19,1% е тази разлика във Великобритания) излиза, че жените изкарват по-малко, а плащат повече.

Виж още: Какво мислят българите за работещите жени

"Ние печелим по-малко и плащаме повече. Колко още се налага да бъдем ограбвани?", пита Сам Сметърс, шеф на организацията "Фосет сосайъти", която се бори за равни права на жените.

Къде е решението: жената да си купи мъжки гел за бръснене, ако не иска да даде повече за същия продукт, но брандиран за жени? В резултат просто ще мирише на евтин мъж. Толкова ли е радикално да се произведе неутрален гел? В областта на масовата козметика поне има множество варианти да се създадат неутрални продукти, вместо жените да плащат в пъти повече от мъжете за овлажняващ крем. 

Модните стилисти често пазаруват от мъжките щандове базови неща за жени: прави жилетки с V-образно деколте, фланелки, пуловери, часовници - води ги най-вече вкусът, а не парите.

Производителите често претрупват продуктите за жени с излишни детайли, къдрички, плохички или различно пакетиране.

От малки ни свикват с тази норма, че предназначеното за момичета, трябва да е различно, по-"направено" и "красивичко", за да могат да ни взимат повече пари за него. Това е нещо, което минава от поколение на поколение. Момичетата започват да плащат повече от най-ранна възраст. Баланс байк за деца на 2-3 годинки например струва с 10 лири повече, когато е на цветенца, вместо на черепчета. 

Явно е дошло времето да преосмислим диктатурата на розовото, която кара момичетата да плащат повече заради това, че вкусът им бива манипулиран и вкарван в стереотипи, а родителите им биват таксувани за тази съмнителна привилегия.

Виж още: Ердоган: Жените не са равни с мъжете

Като оставим настрана предположението, че жените имат претрупан вкус, тези стратегии всъщност узаконяват облагането с допълнителни суми.

Понякога дори един и същи продукт се предлага на различни цени, когато е насочен към жени или мъже. Една и съща унисекс тоалетна вода на Том Форд струва 64 паунда, когато е на сайт за мъжка козметика, и 75 паунда - в онлайн магазин за дамска, като и двата сайта се притежават от една и съща група.

Проблемът не е специфично британски. Пред декември Градския отдел за защита на потребителите в Ню Йорк сравнява над 800 продукта в мъжки и женски вариант и стига до извода, че жените плащат средно 7% повече от мъжете за едни и същи продукти.

Виж още: Трябва ли жените да плащат данък "дамски превръзки"?

Източник: Nie-Jenite.bg / в. Гардиън