НАСА откри седем нови планети с размери, сходни на Земята, като на поне три от тях има условия за наличие на вода и температури, идентични със земните

Седем нови планети с размери, сходни на Земята, които обикалят около една звезда, бяха открити от американската космическа агенция, съобщиха от НАСА на специална пресконференция във Вашингтон.

Според учените поне на три от планетите има условия за наличие на вода, а температурите са близки до температурите на нашата планета, което означава, че на тях има условия за живот.

Планетарната система се намира на 39 светлинни години от Земята в съзвездието Водолей. Звездата Trappist-1 е по-малка и по-студена от Слънцето, а планетите обикалят около нея на много по-близко разстояние, отколкото планетите от нашата система.

Виж още: НАСА откри по-стара "братовчедка" на Земята

От НАСА изтъкват, че учените за първи път откриват толкова много планети, които се въртят около една звезда. Голяма новина е, че около толкова близка, малка и студена звезда открихме седем скалисти планети с размерите на Земята, на всички от които потенциално може да има вода в течно състояние, обявиха от американската космическа агенция.

Zvezdnata sistema trappist 1

До момента учените не обръщаха голямо внимание на звездата Trappist-1, която се смяташе за твърде слаба. Преди година стана ясно, че около нея има три планети и това бяха първите екзопланети, открити да обикалят около хладна звезда.

Откриването на "втора Земя" вече не е въпрос на "дали", а "кога", бе посочено на пресконференцията.

Виж още: 10 спиращи дъха гледки от Космоса, заснети от "Хъбъл"

В момента планетната система се наблюдава с космическия телескоп "Хъбъл", за да се установи наличието на атмосфера на планетите.