Осмото издание на фестивала изследва съвременния дизайн в многобройните му измерения и въздействието, което има върху нашия живот

Осмото издание на международния фестивал за съвременен дизайн и визуална култура One Design Week (Пловдив, 10-19 юни) представя различни области от съвременния дизайн в рамките на 24 изложби, международен професионален форум с лекции на световноизвестни имена в областта на дизайна, 18 работилници за деца и възрастни; отворена програма, дизайн обиколки, три конкурса за дизайн, осем инсталации в различни градски пространства, 12 презентации и два семинара, както и специални събития като Local Design Food (базар), "На самообслужване" (акция с храна), Everyday Objects (временен магазин с уникални произведения на български съвременни дизайнери), Ден на игрите в "Хакафе", дизайн викторината Pub(lic) Quiz.

Фестивалът се организира от фондацията за култура и изкуства "Едно" в партньорство с Община Пловдив и фондация "Америка за България", с генералното партньорство на "Програмиста" и в подкрепа на Пловдив - Европейска столица на културата 2019.

Основни партньори

са мобилният оператор "Виваком", "Лидл", които показват повече от обичайния сюжет, "Милка", представящи новите си шоколади "Колаж", и "Пътища Пловдив", а като дизайн партньор за поредна година се включва и ИКЕА с изложба и работилница.

Мултидисциплинарният подход в осмото издание на One Design Week предизвиква и разгръща потенциала на фестивала като платформа за среща на разнообразни мнения, истории и публики в търсенето на общ език. В седмицата на дизайна се представят 195 участници от 22 страни и 132-ма български артисти, а част от тях биват въвлечени в местния контекст, работейки по теми, които отговарят на неговите нужди.

Оne Design Week 2016 започва на 10 юни в 18 ч.

пред офиса на фондация "Едно за култура и изкуства" (ул. "Христо Дюкмеджиев" 10), когато екипът на фестивала представя основните акценти от програмата. Музикалното оформление е от диджей Boris The Heartbreaker, а за доброто лятно настроение на гостите са осигурени разхладителни напитки от ретро бирата на фестивала - "бомбичката", и малиновото вино Trastena.

Виж още: Конкурс за плакати в духа на 60-те и 70-те

Продължението е в клуб The Void (ул. "Атанас Самоковеца" 2) с пловдивския аудио-визуален колектив "Мелформатор" (SAYULKE, ATNS, Mironov, waysie, Phlip) където музикалното парти продължава до ранни зори.

Акцент на фестивала са и два специални проекта:

В рамките на проекта Мateriality Brutality, финансиран от Nordic Culture Fund, четирима дизайнери от северните страни: Thórunn Árnadóttir (Исландия), Kirsi Enkovaara (Финландия), Kaja Solgaard (Норвегия) и Kristoffer Sundin (Швеция) имат възможност да експериментират по нетрадиционни начини с един познат на всички материал - цимента.

Проектът Mixed Identities, който се осъществява с любезното съдействие на International Vesegrad Fund, започна с 4-дневен уъркшоп през април, когато поканените дизайнери посетиха Пловдив и се запознаха както помежду си, така и с локацията за съвместната си артистична изява.

Български дизайн, създаден през последната година, се представя на фестивала в селекцията на "Студио Комплект" под мотото "Попълнения. Нов български дизайн на витрина". Необичайното е, че 15-те произведения са

изложени във витрини на магазини по главната улица на Пловдив

Контекстът на търговските обекти служи като фон за избраните обекти . плакати, мебели, дрехи, анимации, инфографики, играчки, бижута, аксесоари и др. Изборът на изложбените места е продиктуван от популярността на главната улица, по която ежедневно минават пловдивчани и гостите на града.

Целта е минувачите да бъдат изненадани с намеси във витрините на познатите им магазини и да се запознаят с работата на българските дизайнери.

Друг от основните акценти на фестивала е професионалният дизайн форум на 18 юни (събота) в Дома на културата "Борис Христов" (ул. "Гладстон" 15). По традиция форумът на One Design Week събира

изтъкнати имена в сферата на дизайна и визуалните изкуства от цял свят

Тази година не е изключение - сред лекторите на форума са: Алис Росторн (Англия), един от най-уважаваните дизайн критички в света, Ейске Тачикава (Япония), представител на новото поколение съвременни японски дизайнери, известен със своя специфичен подход и акцент върху социални иновации, който идва в България благодарение на EU Japan Fest и фондация "Пловдив 2019", Пийтер-Ян Пийтерс (Холандия), основател на студиото OWOW, пристигащ чрез на Creative Industries NL, създателят на FORMcard Питър Мариголд (Великобритания), мениджърът стратегически комуникации към датската неправителствена организация INDEX: Design to Improve Life® Адам фон Хафнер (Дания) и Стивън Серато (САЩ), преподавател по графичен и комуникационен дизайн в Otis College of Art and Design, Лос Анджелис, чиято визита се осъществява с подкрепата на американското посолство у нас.

Източник: One Design Week 2016