Единственото решение е дефицит на автомобилите - както при соца, и забрана на филми като "Бързи и яростни". В днешно време обаче това е немислимо
"Бързи и яростни 8" (2017) държи рекорда за най-гледан 2D филм през премиерния си уикенд с над 540 млн. долара касови постъпления в световен мащаб. Само у нас най-нетърпеливите му зрители миналия април бяха повече от 90 хил., а приходите - близо 840 хил. лева.
В крайна сметка глобалният му боксофис достигна почти 1,25 млрд. долара, а всички филми от поредицата досега са докарали в касите на кината над 5 млрд. долара.
Две години по-рано над 87 хил. български зрители гледаха "Бързи и яростни-7" в премиерния му уикенд. Седмият филм в поредицата бе сред най-касовите заглавия в киносалоните у нас за 2015 г. Стотици хиляди бяха и онези българи, които си купиха билет за кино през 2013-а, когато излезе "Бързи и яростни-6". Сигурно още толкова са го гледали пиратски.
Телевизиите периодично повтарят предишните серии от поредицата за незаконните улични гонки, започнала през 2001-ва. Днес звездата й Вин Дизел е на 51 и се нарежда сред най-печелившите актьори в света. Колегата му Пол Уокър, другият с главна роля, загина, овъглен в поршето на свой приятел при адски сблъсък с дърво, докато течаха снимките на седмия филм.
Видео: In memoriam - Пол Уокър във всичките си "Бързи и яростни"
Но какво от това? Феновете на "Бързи и яростни" си тананикат песента в негова памет: See you again (Когато се видим отново)... и отново отиват на кино. После се качват в колите си...
В началото на 70-те, след излизането на "Кръстникът", младеж психопат застрелва с пистолета на баща си, военен, няколко души в Студентски град, докато според очевидци на касапницата викал: "Аз съм Кръстникът!".
За да не предизвиква обществено недоволство, тогавашното държавно предприятие "Разпространение на филми" изрязва някои от най-кървавите кадри от "Кръстникът-2" (1974) и го пуска по кината под заглавие "Майкъл" - по името на героя на Ал Пачино, наследника на империята Корлеоне.
От това не следва да твърдим, че всички, които имитират любимите си персонажи от "Бързи и яростни", са психически неустойчиви хора, неспособни да разграничат фикцията от действителността.
Виж още: Автопаркът на "Бързи и яростни-7"
Връзката между филмите и социалното поведение обаче е документирана и изследвана многократно още от 20-те години на миналия век, епохата на нямото кино. Например прочутият кадър от "Това се случи една нощ", след който мъжете спират да носят... потници.
Още тогава на индустриалците и търговците в Америка става ясно, че най-силната реклама на автомобили и хладилници е продуктовото позициониране във филмите - макар в началото това да не е правено целенасочено. Просто силата на филмовия образ поражда желание за идентификация - включително с материалната среда и поведението.
Пак през 20-те френски психолози установяват по експериментален път сходството между възприемането на един филм в тъмния киносалон с ефекта на хипнозата. Какво да говорим за филм, показван на 4D, който осигурява не само визуално съпреживяване на прожектираното върху екрана?
Осъзнаването на силното въздействие на киното породи през 60-те години теорията за сублиминалните послания, която по-късно беше отхвърлена като ненаучна, но напоследък отново се лансира от някои изследователи.
Виж още: Искат закон срещу гонките по пътя
Няма как да забраним филми като "Бързи и яростни", нито автомобилите по пътищата. Нито пък пътната полиция може да контролира абсолютно всеки шофьор по всяко време на денонощието. Нито могат да се отсекат всички дървета по републиканската пътна мрежа, за да не се блъскат в тях безразсъдните водачи... За суеверията изобщо няма да отваряме дума.
Дори в САЩ не успяват да канализират киното в посока, полезна или поне приемлива за обществото. Тези усилия продължават чак до 80-те години, когато видеото окончателно срива монопола върху филмовия показ.
Политическият климат на неолиберализма, съчетан с новите технологии, практически обезсмисля усилията за ограничаване и контрол на екранните послания. Някои казват, че това е цената на свободата и прогреса. Остава обаче въпросът кой я плаща.
Виж още: Повишено внимание към децата на пътя
5 Коментара
buffet de churrasco tijuca
buffet de churrasco copacabana
buffet de churrasco são gonçalo
buffet de churrasco jacarepaguá
buffet de churrasco maricá
buffet de churrasco itaboraí
buffet de churrasco no centro rj
buffet de churrasco no centro rio de janeiro
buffet de churrasco no rio de janeiro
buffet de churrasco niterói
buffet de churrasco são joão de meriti
buffet de churrasco tijuca
buffet de churrasco ipanema
buffet de churrasco campo grande rj
buffet de churrasco magé
buffet de churrasco méier
buffet de churrasco recreio dos bandeirantes
buffet de churrasco macaé
buffet de churrasco Armação dos Buzios
buffet de churrasco cabo frio
buffet de churrasco jacarepaguá
buffet de churrasco duque de caxias
buffet de churrasco de botafogo
buffet de churrasco vargem grande
buffet de churrasco sulacap
buffet de churrasco itaipuaçú
very good post!
It is a very nice detail you have shared for the readers. When I used services in the area I saw many other people are using it to get the best results.
奇力片哪裡買
韓國奇力片心得
kellett films評價
韓國奇力片評價
日本藤素有效嗎
日本藤素正品
日本騰素正品
日本藤素實體店
威而鋼用法
威而鋼一般藥局
威而鋼吃法
藥局買威而鋼
買威而鋼
藥局犀利士
犀利士藥效
犀利士購買
犀利士硬度
犀利士副作用
"Майкъл" втората, а не орязана част на "Кръстника".
Най-силната реклама на един автор е неговата висока култура.
Пак неолибарализмът се оказа виновен за простотията и липсата на възпитание сред масата индивиди у нас.