Търсачката използва специален алгоритъм, който осигурява по-високо класиране на собствените ѝ продукти

"Гугъл" манипулира резултатите от търсачката си. Това беше доказано от доклад на Федералната търговска комисия на САЩ, пише Engadget.

Преди няколко години FTC, която се грижи за защитата на потребителските права, реши да не завежда антимонополно дело срещу Гугъл, въпреки разкритията, че търсещият алгоритъм манипулира резултатите.

Моето търсене е по-добро от твоето търсене

Според дългия 160 страници доклад има открити доказателства, че компанията "Маунтин Вю" нарежда конкурентите си по-назад в списъците с резултати и поставя собствените си услуги на първо място, дори когато предлаганата услуга не е толкова полезна.

Друг пример е услугата Google Flights, която се класира по-напред в резултатите с търсенията, въпреки че не предоставя толкова много възможности, колкото други онлайн платформи за самолетни полети или туристически сайтове.

Виж още: Шефът на "Гугъл": Интернет ще изчезне 

Собствените продукти - по-напред

Федералната търговска комисия са установили, че "Гугъл" използва специален алгоритъм, който осигурява по-високо класиране на собствените им продукти на страницата с резултати.

Главният съветник на "Гугъл" Кент Уолкър защитава компанията. В свое изявление той подчертава, че след 19-месечната проверка, милионите страници с документи и многото часове на свидетелски показания, от FTC се съгласили, че не е необходимо да се предприемат действие относно това как се класират резултатите.

"Ние редовно променяме нашите алгоритми за търсене, като правим над 500 промени в годината, за да помогнем на нашите потребители да получат информацията, която искат", добавя Уолкър.

Източник: Engadget