Потребителите са затрупани с информация и стават все по-недоверчиви към съдържанието онлайн

Изискванията към онлайн съдържанието се покачват, сочи проучване сред повече от 2000 потребители в САЩ, представено от софтуерния гигант Adobe.

Същевременно читателите биват заливани с информация, която достига до тях през все по-разнообразни устройства, констатира докладът The State of Content: Expectations on the Rise (вж. в PDF формат). 

Сред изводите и препоръките в него са и някои нови насоки, според които съдържанието трябва да има добър дизайн, да е лесно достъпно и автентично.

Средно 12 източника на съдържание и достъп до тях през средно шест различни устройства ползват потребителите в САЩ. Младите хора от "поколението на новото хилядолетие", прибягват най-често до смартфоните си.

Ако потребителите имаха само 15 минути онлайн... 66% биха предпочели да се информират за горещите новини от видео, не от статия - или да видят нещо с красив, не с опростен дизайн, - а 59% биха прегледали бегло заглавията вместо да четат дълга статия. Инфографика: Adobe

88% от анкетираните се причисляват към категорията "мултиекранни" потребители, като средно ползват повече от две устройства едновременно. Близо половината обаче (40%) признават, че този потоп от информация им действа влудяващо и ги разсейва.

Друг извод от проучването: за да се справят с този "информационен шум", потребителите се концентрират върху развлекателната стойност на съдържанието, а това накърнява неговата достоверност.

Виж още: Очерк на един англичанин: Няма по-прост народ от българския!

Над 1/3 от младите, т.нар. Millennials обаче ценят забавлението повече от достоверността. Над 40% не си правят труда да проверяват редовно доколко точни са фактите в съдържанието, които споделят.

Същевременно потребителите все по-често подлагат на съмнение автентичността, като над 60% си задават въпроса пристрастна ли е дадена новинарска статия, дали някоя снимка е обработена допълнително, получил ли е авторът пари или други облаги, за да напише положителна рецензия.

Доверието към марките и създателите на съдържание виси на косъм, тъй като над 70% от потребителите се доверяват на своите роднини и приятели повече, отколкото на знаменитостите и авторите на клипчета в YouTube, констатират авторите на доклада.

Предишното проучване на Adobe по темата (The New Creatives, юли 2014, вж. в PDF формат) установи, че творческите личности са подложени на натиск да създават все повече съдържание, и то все по-бързо. За да не губят инерция, над 40% използват за целта мобилни устройства, където и да се намират.

Виж още: Журналистите днес - претоварени и недоволни и Онлайн новините - навици, интереси, тенденции

Новият доклад потвърждава тези изводи, както и завишените изисквания на потребителите. Тъй като времето им е ограничено, близо седем от всеки 10 биха предпочели да разгледат нещо, което е с красив дизайн, а не опростено.

Потребителите са склонни да спрат разглеждането на съдържание или да се прехвърлят на друго устройство, когато:
- Съдържанието (дизайнът, изображенията) са непривлекателни - 73%,
- Съдържанието е твърде дълго - 68%
- Изображенията не се зареждат (85%) или се зареждат прекалено дълго (83%)

Посланието на потребителите е ясно: летвата е вдигната по-високо от когато и да било, коментира Брайън Ламкин, старши вицепрезидент и генерален мениджър "Дигитални медии" в Adobe.

Хората са заливани от все по-нарастващ обем медии и приложения, а в отговор фокусът трябва да се насочи към още по-страхотен дизайн, за да се извлече максимална полза от онлайн преживяването, препоръчва той.

Интервю: Майкъл Лейбовиц: Създай стойност, за да получиш стойност

Източник: Adobe