Навършват се четири години от най-силното земетресение в Япония и предизвиканото от него цунами, което помете крайбрежните райони, а възстановителните работи продължават

Питали ли сте какво се случва със спомените, които пазят в домовете си хората, когато тези домове бъдат опустошени от природни бедствия? Докато се погрижат за живота си, домашните животни, мебели, електроуреди и друга покъщнина, мисълта за семейните снимки остава далеч на заден план.

Японската технологична компания "Рико груп" (Ricoh) обаче се е заела да върне тези спомени на сънародниците си, засегнати от земетресението със сила 9 по Рихтер и последвалото цунами през 2011 г.

Фирмата с годишен оборот над 2 млрд. йени е специализирана в офис оборудване за обработка на изображения, печат, системи за управление на документи и IT услуги. В навечерието на 4-годишнината от бедствието, наричано с кодовото име 311 (11 март), от "Рико" оповестиха, че успешно са

реставрирали и върнали на собствениците им над 90 хил. снимки

Проектът им Save the Memory (Съхрани спомена) се осъществява в рамките на възстановителните дейности в Страната на изгряващото слънце.

Ангажираните в инициативата събират фотографии от засегнатите области, почистват ги с помощта на местните власти и множество доброволци, а след това ги дигитализират с мултифункционални принтери.

Спасените снимки се съхраняват онлайн, в облака, за да се улесни намирането им в базата данни, а търсенето в нея се осъществява във

фотоцентрове, организирани от местните власти

Те посредничат и при връщането на изгубен фотос - както оригинала и цялата свързана с него цифрова информация.

Като доброволци в тези дейности в извънработно време са се включили 518 служители от 17 компании в бизнес групата.

Досега са дигитализирани близо 420 хил. снимки, а в четирите години след бедствието чрез фотоцентрове в пет населени места над 90 хил. кадъра са се върнали при собствениците си.

Решени да споделят своя организационен, ресурсен и технологичен опит, от "Рико" споделят подробности за работата си и целия процес, с коментари на участниците в проекта, в минисайта http://ricoh.com/csr/savethememory.