На две от тях има условия, съвсем сходни със Земята

Осем нови планети годни за живот са открили учените от НАСА, като две от тях притежават съвсем сходни до земните условия за живот, пише британският в. "Индипендънт".

Сходни условия

Според главния автор на откритието Гийермо Торес от Центъра по астрофизика "Харвард-Смитсониън" има шанс повечето от тези планети да са скалисти, подобно на Земята, и да са в обитаемата зона, в която водата е в течно състояние. При тези условия шансовете за възникването на живот са най-големи.

Двете екзопланети, които са най-близки като условия до земните, носят имената Kepler-438b и Kepler-442b. Те кръжат в орбита около звезди, които са "червени джуджета" - по-малки и по-слабо нагряти от нашето Слънце.

Планетите близнаци

Двете планети се намират на 470 и 1100 светлинни години разстояние от Земята. Една светлинна година се равнява на 9461 млрд. километра. Kepler 438b обикаля около своята звезда за 35 дни, а Kepler 442b - за 112.

Kepler-438b, чийто диаметър е с 12% по-голям от диаметъра на Земята, има 70% шансове да бъде скалиста екзопланета. Диаметърът на Kepler-442b е с 1/3 по-голям в сравнение с нашата планета и шансът там да е скалисто е 60%.