Американски психолози разработиха скала, която оценява характера на хората според това как използват най-популярната социална мрежа в света

Не само съдържанието, което публикувате във "Фейсбук", разкрива нещо за вас - как и колко често публикувате е не по-малко важно, информира LiveScience.

Характера

Скалата разкрива, че привържениците на дейности, свързани с по-голям риск, по-често обновяват статусите си, публикуват снимки и активно общуват с приятели. 

За разлика от тях по-резервираните най-често само преглеждат последните публикации на приятелите си и не качват снимки, нито се ангажират активно с комуникация.

Виж още: Внимание: Нов вирус плъзна във "Фейсбук"

Два типа личности

Хедър Шьонбергер от университета на Мисури разработва скалата, съчетавайки наблюденията върху употребата на социалния сайт с психотестове. 

Очертават се два типа личности - "апетитивни" (жадни за нови преживявания и склонни да рискуват) и "аверсивни" (предпазливи и сдържани). 

И двата типа използват социалния сайт еднакво често, но по съвсем различен начин.

Виж още: Бутон "Не ми харесва" във "Фейсбук"? По-скоро не!

Реклама

Хората, които обичат рисковите дейности, търсят медия, която ще им осигури вълнуващи преживявания, докато по-резервираните предпочитат по-сигурни и предвидими средства за комуникация, убедена е Шьонбергер.

Според нея тази скала би ориентирала компаниите към каква аудитория да насочат рекламата си в социалните медии. 

Ако продуктът, който предлагате, е свързан с по-рискова дейност, можете да се насочите посланието си към най-активните във "Фейсбук".

Виж още: Нови възможности за реклама във "Фейсбук"