Според най-голямата социална мрежа в света постовете във фен страниците имат до 1,5% видимост

Безбройните промени в нюзфийда на "Фейсбук през последните две години фундаментално промениха начина, по който потребителите на най-голямата социална мрежа виждат публикациите от марки. 

Тези изменения имат огромен ефект върху развието на фен страниците в сайта и дистрибуцията на съдържание от онлайн медиите, пише "Мениджър Нюз".

Виж още: 3 настройки на "Фейсбук" профила, които трябва да проверите

Обхват на фен страниците

Минималният обхват, който всяка страница можеше да очаква във "Фейсбук" през 2014 г., е публикацията й да достигне до 1,5% от всичките й фенове. 

За сравнение, през 2013 г. минималният праг на обхват на всяка публикация бе 5%. През април 2012 г. - 25%, сочат наблюденията на американската фирма Socialbakers. 

Ново изследване обаче показва, че естественият обхват на публикациите от марки и медии все още има значение. Той е фактор, посочва анализ в американския сайт DigiDay. 

Виж още: Най-честите измами във "Фейсбук"

Има ли смисъл?

Дигиталната агенция Deep Focus от САЩ е достигнала до извода, че е важно какво финансират страниците. Плащането за по-голям обхват на публикации, които по принцип са получили малко харесвания, коментари и споделяне, не е ефективно. Този вид публикации, останали незабелязани от потребителите, трудно ще получат желаното голямо внимание, независимо от похарчените пари. 

Междувременно някои американски агенции, като тази с идейното име Laundry Service, са започнали да използват недостъка в своя полза. Те публикуват линкове и наблюдават естествения обхват на публикациите (organic reach), като по този начин тестват степента на успеваемост и привличане на реакция и внимание на текстове и идеи, за които се обмисля дали да бъдат впоследствие реализирани като по-големи кампании в медиите. 

Виж още: Самохвалковците са най-дразнещите потребители във "Фейсбук"